zaterdag 23 januari 2016

Lekker donker

Wat hebben we vannacht heerlijk geslapen! Maud en wij hebben andere gordijnen in onze slaapkamer.
De gordijnen die er hingen waren prima hoor, zeker de kleur, maar ze waren eigenlijk net te kort.
Vonden wij dan. Wij houden namelijk van donker en met gordijnen die tot de vensterbank komen is het te licht. Het zonlicht piepte 's morgens onder het gordijn door waardoor ik wakker werd terwijl ik nog niet wakker had willen worden. 
Via Facebook kwam ik bij iemand die gordijnen te koop had. Verduisterende lange gordijnen, dus precies wat we wilden. Bleek de persoon die ze verkocht hier al eens een donatie gebracht te hebben en erg betrokken te zijn bij het leed van de honden. Als dank voor wat ik deed voor de honden schonk ze ons de gordijnen. Wauw, dat was gaaf! Voor dat geld kan ik weer voer en andere dingetjes halen die nodig zijn voor de opvang.
En dingen nodig hebben hou je toch. Is het niet voor mijzelf, dan is het wel voor een ander.
Vanavond lagen wij allemaal te relaxen op de bank.


Tot de deurbel ging. Dan staat iedereen binnen 5 seconden bij de poort. Alles op vier poten dan, ik doe er echt wel langer over dan 5 seconden.
Er was vanavond een melding gedaan over een pup die gevonden was. Het zou een heel klein zwak hondje zijn.
Degene die het hondje op zou vangen had niet de eerste benodigde medicatie in huis. Ik wel.
Niks is vervelender dan een pup met vlooien en niks in huis hebben wat voor pups geschikt is.
Zo kwam het dus dat de deurbel ging en er iemand die onderweg naar huis was eerst bij ons het één en ander kwam ophalen.
Het kleine zwakke hondje bleek gelukkig iets minder zwak dan gedacht. Wel klein, week of vijf dachten we, maar verder wel oke. De vlooien zagen we over haar koppie lopen, dus hebben we direct gesprayd.


Om te weten hoeveel anti worm ze mocht moesten we weten hoeveel ze woog.
Een keukenweegschaal doet wonderen. Komt die ook nog eens uit de kast.


Het droppie was 1 kilo. Het is ook niks. Puppenblikvoer hadden we ook nog, dat zal er wel ingaan. 
Denk dat het kleintje wel honger zal hebben.
Maandag gaat ze naar de dierenarts. Voor nu waren de eerste zaken even geregeld.
Weer een hondje van de straat. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten