zaterdag 2 januari 2016

Goed voornemen

Januari staat vaak in het teken van goede voornemens.
Iedereen is dan nog enthousiast en vol goede moed om hetgeen was bedacht is ook vol te houden.
Mijn goede voornemen is om vooral zo door te gaan als afgelopen jaar!
Ik denk niet dat het moeilijk zal zijn om dat vol te houden. De vrij gekomen fosterplekken worden vrijwel elke keer weer binnen 24 uur bezet.
Maar misschien mag ik een goed voornemen voorstellen? 
Misschien is het iemand al eens opgevallen dat ik op mijn blog rechts bovenin een Paypal icoontje heb staan. De bedoeling was eigenlijk ook om er een iDEAL icoontje bij te plaatsen.
We zijn bezig geweest om er voor te zorgen dat met een kleine handeling donaties overgemaakt zouden kunnen worden.
Helaas kost iDEAL geld. Geld wat eigenlijk naar mij gestort wordt, maar waarvan een bepaald percentage naar de bank overgeschreven wordt. Aangezien alle banken al meer dan zat verdienen gun ik ze dat niet. Dat betekent dat iDEAL niet door gaat.
Maar gelukkig is er ook nog zo iets als internetbankieren of zelfs ouderwets overmaken,
Mijn vraag aan al mijn bloglezers is of jullie bereid zijn om €1,00 per maand over te maken voor de honden op Curacao.
Ik heb gemiddeld 300 lezers per dag. Als die allemaal €1,00 per maand overmaken hebben we elke maand een prachtig startkapitaal om de honden te helpen. Al zou de helft van mijn lezers hierin meegaan, dan ben ik nog een gelukkig mens.
Hiermee kunnen we de eerste check up bij de dierenarts betalen, de benodigde medicatie, inentingen, castraties en sterilisaties. Dit zijn standaardkosten. Dan hebben we het nog niet eens gehad over wat bijvoorbeeld zo'n spoedoperatie bij Boris kost. Of de endeldarmoperatie bij Emma.
Als een hond geadopteerd wordt vragen we een kleine vergoeding in de vorm van adoptiekosten.
Dit dekt op lange na de kosten niet. We zijn echt afhankelijk van donaties.
Hoe mooi zou het zijn als we een bedrag op voorhand zouden hebben, in plaats van met de foto van de fosterhond mensen bereid zien te krijgen om te doneren. 
Als we weten wat er te besteden is kunnen er bij de dierenarts ook makkelijker beslissingen genomen worden.
Wie o wie doet er mee aan dit goede voornemen? Via een berichtje op Facebook of mailtje naar sandra@semy.nl zijn de bankgegevens opvraagbaar.
Alvast bedankt namens Stichting Rescue Paws (ook te vinden op Facebook), alle fosters en de drieling.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten