donderdag 30 november 2017

Een klein gilletje

Wonen in de tropen kan nog wel eens voor verrassingen zorgen. Zo was ik gisteravond na het douchen op weg naar mijn bed en wilde het bedlampje aan klikken.
Nou heb ik altijd eerst het grote licht in de slaapkamer aan, doe dan mijn bedlampje aan en loop weer terug om het grote licht weer uit te doen. Ik was gisteravond wel blij met mijn structuurtje.
Een klein gilletje was het resultaat van hetgeen wat ik zag zitten.


Hij zat er heel relaxt. Ik was wat minder gecharmeerd. Deze jongeman ging echt niet naast m'n hoofd slapen vannacht! Hem weg krijgen was het volgende. Kan je vertellen, is niet gelukt. Ik wilde hem met een handdoek vangen, maar hij liet zich vallen en kroop onder het bed. En daar zit hij nu nog.
Of misschien ook niet, wie zal het zeggen.
Duvel had vanmorgen ook wat gevangen. Ik denk niet dat het dezelfde was. 


Deze kreeg alle hoeken van de badkamer te zien. Gelukkig attendeerde de pups mij op het feit dat de kat wat gevangen had. Als ze naar hem staan te blaffen weet ik genoeg. Deze was wel te vangen met een handdoek en huppelt nu weer vrolijk rond. Ja, ik rescue niet alleen honden, het aantal geredde hagedisjes groeit ook gestaag. Ik ga er alleen geen foster album van bij houden.
Vanmiddag ben ik nog even naar die mevrouw met de 16 pups geweest. Zoals wel verwacht zijn er toch twee overleden. Nu zijn het er nog ieder zeven dus 14. Ik had puppenvoer en oude handdoeken gekregen. En er had iemand via Rescue Paws zich gemeld die een mand en wat speetjes had. 
Ze wilde graag zien waar het naar toe ging, dus heb ik haar meegenomen naar het adres.
De pups zagen er goed uit. De moederhond van het washok had een ander plekje gekregen en lag nu onder een schuine plank op een platje. 


De mand zal voor deze pups gebruikt gaan worden. Dan liggen ze niet meer op de kale vloer.
Voor de andere hond hadden we ook extra handdoeken mee. 


De mevrouw vertelde dat ze voor vier pups al een nieuw baasje had. Ik ben benieuwd. Ze zullen wat mij betreft alleen vertrekken met een papiertje waarop het telefoonnummer van dierenhulp staat. Ik sta er op dat ze allemaal geholpen gaan worden, anders kunnen we over een jaar in de volgende tuin puin gaan ruimen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten