dinsdag 7 november 2017

Klaar ermee!

Of ik het nou leuk vind of niet, het is hier een whahala voor muizen. Om knettergek van te worden.
Mijn voorraadkast is hun voorraadkast, alleen heb ik daar nooit voor getekend.
Het is elke keer weer een verrassing wat ze nu weer kapot gevreten hebben.
We hebben al gehad, wc papier, verpakkingen van bv lasagne, kruidenmixen, m'n aardappels en zelfs mijn zeem.
Misschien ben ik ook wel eigenwijs door het maar in die kast te blijven plaatsen, maar ik zou ook zo snel niet weten waar anders. Ik heb nog wel een voorraadla, maar daar komen weer torretjes in de rijst en pasta. In afgesloten boxen is een oplossing, maar daar heb ik er geen 100 van. En mijn koelkast is ook weer niet zo groot om mijn hele voorraad in op te bergen. En dus hebben de muizen vrij spel.
Tenminste, dat denken ze. We hebben natuurlijk onze witrode rakker die z'n best doet.
Zo ook gisteravond. Toen we naar bed gingen was hij druk boven op de stellingkast in het hok.
Prima dacht ik toen nog, ga vooral je gang. Toen ik niet veel later een hoop lawaai hoorde en zag dat er twee kapot gevallen flesjes bier op de grond lagen vond ik het weer minder geslaagd.
En die muis had hij ook niet, zonde van het bier dus.
Vandaag opende ik het gootsteenkastje en zag een muis weg rennen. Toen was de maat vol!
Weg met die muizen en wel nu! Ik ben met onmiddellijke ingang naar de net nieuw geopende bouwmarkt gegaan en heb daar twee killingstations uitgezocht. Gegarandeerd gedood staat er op.


Nou dat is mooi, dat is precies wat ik nodig heb. De tijd van de lieve woordjes of ze alsjeblieft op willen hoepelen is voorbij. 
De vallen zijn geïnstalleerd. Dat gaf de kat even rust. Het valt natuurlijk ook niet mee om constant allert te moeten zijn. Hij zal wel blij zijn dat de vallen zijn werk hebben overgenomen. Kan hij lekker chillen met z'n kleur genoten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten