donderdag 16 november 2017

Geen issue

Langzaam aan komt Curacao in de kerstsfeer. De versiering stond al wel tijden klaar langs de weg, maar de sfeer is er pas als ze ook branden. Vanavond zag ik voor de eerste keer dit jaar de lichtjes aan op de grote rotonde. Sorry voor de slechte foto, maar ik wilde het toch graag met jullie delen.


Alle bomen die op de rotonde staan hebben lichtjes slingers in meerdere kleuren. Ik vind het wel gezellig, het maakt voor je gevoel de tijd tot kerst korter.
Sinterklaas komt hier ook nog aan, maar daar is in de winkels niet heel veel van te merken. 
Bij de supermarkten ligt natuurlijk wel het bekende suikergoed, maar dat lag er een maand geleden ook al. De discussie welke kleur de pieten zouden moeten hebben is er niet. Hier wordt een zwarte Sint wit gesminckt en een donkere piet extra zwart gemaakt. Kleur pieten hebben ze al jaren. Die zijn door de regenboog gevaren. Prachtige oplossing voor dat gedoe over wel of geen zwarte piet.
Zo lang er hier in een land waar slavernij echt een groot deel van het verleden uitmaakt geen groot issue van gemaakt wordt, waarom dan in Nederland wel? Als ze er hier nou echt grote problemen mee zouden hebben dan zou Nederland daar iets mee moeten vind ik. Maar ze zien het hier alleen maar als een leuk kinderfeest. 
Enige nadeel van alle feesten en feestdagen die er aan komen is natuurlijk het bijhorende klakkeloze dieren dumpen. Vandaag zag ik deze poster op Facebook voorbij komen. Geen idee wie er zo creatief is geweest. Ik hoop dat deze ook in het Spaans en Papiaments verspreid gaat worden. Dan pas treft het de doelgroep die dit doet.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten