maandag 20 november 2017

Extra handjes

Vandaag was het prikdag voor de ratjes. En niet alleen voor die drie bij mij, maar ook voor de twee die bij de andere foster zitten. En ik kreeg nog een verzoek ingediend. Of Sammy misschien mee kon.
Sammy is een fosterhond met een aangeboren afwijking. Éen van z'n voorpoten is niet goed ontwikkeld en daardoor maar half. Daar kan hij dus niks mee. Sammy was een hele tijd geleden ineens gespot op de parkeerplaats van Sambil. Dat is een shoppingcentrum hier in de buurt. Hij was schuw en mager. Maar door z'n immobiliteit ook kwetsbaar, zeker in het verkeer. Na lang hem gevoerd te hebben om het vertrouwen te herstellen is hij gevangen en bij een foster ondergebracht.
Daar heeft hij lange tijd nodig gehad om de mens te vertrouwen. Buitenstaanders zijn nog steeds lastig, maar voor het fostergezin is hij superlief. Zo ook voor het zoontje dat met mij meeging naar de dierenarts.


Kevin vond het super leuk om mee te gaan en voor mij waren het mooi een paar extra handjes.
Hij heeft natuurlijk geholpen met het wegen van Sammy, maar ook alle vijf de pups zijn door hem op de weegschaal gezet.
Daarna werden ze allemaal getemperatuurd en gecheckt en kregen ze hun enting.


Zoals je ziet waren ze niet heel erg onder de indruk. Ze vonden het wat overdreven eigenlijk al die polonaise aan het lijf.
Daarna is de hele familie, dus inclusief de twee andere pups, mee naar mijn huis gegaan.
Ik had namelijk een bezichtiging staan voor de vijf meiden. Om ze dan eerst weg te brengen naar de eigen foster en die mensen dan heen en weer te laten rijden vond ik wat overdreven. Ik heb ze dus bij me gehouden tot die mensen geweest waren. Ze hebben gekozen voor het lichte pupje. Die zat bij de andere foster. Ze hebben haar nog niet meegekregen. Eerst nog een weekje verder aansterken en dan mag ze weg. 
Helaas hebben we ook een hond terug. Jill is terug. De zwart witte bullenbaai dame die een week of drie geleden geplaatst was. Het ging niet in de roedel die daar was. Constant liptrekken en ander onvriendelijk gedrag maakte dat de keuze werd gemaakt om Jill uit de situatie te halen. Het was voor haar niet fijn, voor de honden in die roedel niet en voor de mensen uiteraard ook niet. 
Dat betekent dat we voor Jill op zoek gaan naar een ander geschikt huis.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten