zondag 8 oktober 2017

Twee erbij

Zoals beloofd vandaag een update over de roedel. Ik heb er sinds gisteren en vandaag namelijk twee bij.
Wel heel jammer dat dit ten koste gaat van bijvoorbeeld de honden die op bullenbaai gevoerd worden en nu niet weg kunnen, maar deze twee moesten bij hun huidige fosters weg.
We hadden voor beiden geprobeerd andere oplossingen te bedenken, maar die kwamen niet.
De dagen verstreken en dagelijks werd ik gevraagd of ik al wat wist.
Van de ene hond ging de foster op vakantie en van de andere hond was de fostertuin niet helemaal goed afgesloten en wist de hond telkens te ontsnappen. 
Tja, wat te doen als er geen oplossing komt? Twee erbij dus.


Senna 


En Bailey. 
En dus vanmiddag weer op pad naar bullenbaai om te voeren. Dit keer zaten de drie dames niet op dezelfde plek, maar toen we de auto parkeerde kwamen ze een stuk verder uit de bosjes vandaan en rende heel hard onze kant uit.


Nadat de dames hun voer en aandacht hadden gekregen zijn we weer doorgereden naar de gedumpte reu. Hij zat niet meer op de vuilnisbult, maar had zich in de struiken verscholen.
Hij was helemaal nat van de regen en was heel blij ons te zien. Het is echt zo sneu, hij is echt een soort van ontreddert en heeft geen idee wat hij daar moet. Hij kroop helemaal tussen mijn benen voor wat aandacht. 
We hebben hem zijn halsband afgedaan, want die zat veel te strak. Zie maar eens wat voor afdruk die heeft nagelaten in zijn nek.


Het doet elke dag weer zeer om ze daar achter te laten. De ontreddering in de ogen van deze hondjes breekt je hart. Het zwarte hondje rende vanmiddag achter mijn auto aan. Pfff.
En dan dus te weten dat er mensen zijn die ze daar zonder enige emotie achter gelaten hebben.
Ik geloof in karma, laat die zijn werk maar doen. En later als de nieuwe wetgeving van kracht is hoop ik dat we op die manier de mensen kunnen straffen. Maar zolang die wet er nog niet is kunnen dit soort praktijken gewoon doorgaan. En kunnen wij telkens weer het leed aanzien en redden wat er te redden valt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten