maandag 30 oktober 2017

Goede indruk

Vanmorgen had ik weer bezoek. Het was al even geleden dat een dame zich meldde via de pm van Facebook. Haar vriend kwam op vakantie naar Curacao en zij wilde hem van alles meegeven voor de hondjes. We hadden overleg gehad wat we konden gebruiken. Voerbakken stonden er op één.
We hebben nu zo veel honden bij fosters dat we bakken tekort kwamen. We hebben er nu weer 10 bij, plus leuke puppenspeeltjes, halsbandjes en voer. 


De zak puppenvoer ging direct door naar een foster die er twee pups bij kreeg. Gedumpt op brievengat. Met z'n tweeën achtergelaten. Tja, wat moet ik er nog van zeggen.


Voor alle dieren die we vinden en kunnen redden maken we het verschil. Dat is helaas niet voor allen. We kennen niet alle ellende en weten niet wanneer er weer gedumpt wordt. Soms ben je te laat. Dat soort beelden krijg je niet meer van je netvlies. Ben je op tijd dan gaan we ervoor. 
Soms komen ze van ver, fysiek en/of mentaal en soms heb je er weinig werk aan.
De bullenbaai dames zijn van die hondjes waar je niks aan hoeft te doen. Die genieten met volle teugen van het feit dat ze hier mogen zijn. De twee witte lady's zijn heel zachtaardig, voelen zich al snel te veel, genieten van een lekkere knuffel en blijven in je nabijheid. Ik heb de oudere witte dame Jenna genoemd, het witte meisje Jody. 
Gisteren gad ik jenna op de bank genomen. Nu ze wist dat dit mocht is ze er niet meer af te slaan.


Bijna de hele dag heeft ze er gelegen. En nu, terwijl ik dit schrijf, de honden binnen zijn en ik in de slaapkamer, ligt ze nog op de bank. Ze wilde niet eens binnen komen. Nou, dan slaap je toch op de bank. Ook goed.
De zwart witte dame die zo op Goofy lijkt heb ik Jill genoemd. Zij is meer met de andere honden aan het spelen, dan aan mij geplakt te zitten. Ondanks dat ze wat kleiner is dan Desi en Senna speelt ze volop met ze. Het maakt haar niks uit. Dit zijn van die honden die niet eens opvallen in je roedel.
En die ook zonder problemen mee gaan in die roedel. Voor zulke zachtaardige honden vind ik vast wel een baasje.


En dat gebeurde misschien diezelfde dag nog wel. Ze heeft in ieder geval een goede indruk gemaakt.
Aan het eind van de middag had ik namelijk iemand die een derde hond zocht. Haar andere twee honden zijn rashonden, de derde werd een Westpointer. Ze kwam langs ter oriëntatie, maar Jill liet zich meteen van haar goede kant zien. Zelfs Alexa en Desi maken een kans, deze mevrouw staat echt open voor alles. Ook de wat lastiger plaatsbare honden. Ze gaat er over nadenken. Ik ben heel benieuwd voor wie ze zal kiezen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten