maandag 2 oktober 2017

Morsdood

O jee, het eerste wat ik vanmorgen onder ogen kreeg was dat er bij Veeris een aangereden hond zou liggen. Hij zou nog leven, maar mogelijk door een gebroken rug niet meer kunnen lopen.
Ik was al getagd, maar ook zonder tag was ik al wel van plan te gaan kijken.
Niet voor ik eerst mijn eigen honden had gevoerd en snel wat had gegeten.
Met temperaturen van 30 graden of meer is het niet verstandig om zonder gegeten en gedronken te hebben op pad te gaan. Het kan maar zo dat je na het vinden van de hond door rijdt naar de dierenarts waar je ook weer een tijdje zoet zal zijn. 
Na snel een cracker gesmeerd te hebben en een glas water naar binnen geklokt te hebben ben ik die kant uit gereden. Het zou in de buurt van de begraafplaats zijn. Bij aankomst zag ik niks. Toch maar even gekeerd en wat heen en weer gereden. Gezocht achter een muurtje en in wat struiken, maar echt niks. Tja, dan houdt het op. Thuis maar even de meldster van deze post een berichtje gestuurd dat de hond weg was. Later bevestigde ze mij dat hij er inderdaad echt niet meer lag. Hopelijk is hij opgehaald door iemand met goede bedoelingen. 
Of ik nou thuis ben of niet, de kat is de hele dag in de weer met het vangen van prooien. Nog steeds geen muizen, maar je moet ergens beginnen toch. Hij is goed in het vangen van kleine hagedisjes.
Ik vind er meerdere op een dag in deze stand.


En nee, zo liggen ze niet om de kat in de maling te nemen. Zo liggen ze omdat ze morsdood zijn. Gekild door killercat. Ik hou mijn hart vast met wat nog komen gaat. Mijn gevoel zegt me dat het niet bij kleine prooien blijft. 
Vanmiddag ben ik meegeweest naar bullenbaai. Iemand had mij de melding gedaan dat er weer vier honden gedumpt waren inclusief een pup met een gebroken poot. Ik had al wel een vermoeden waar het was, het is eigenlijk altijd langs dezelfde weg, maar op Google maps wees ze me een andere weg aan. Mmm dan moet je het me maar even laten zien. We spraken af bij de supermarkt en zij reed mij voor richting de plek. En inderdaad, waar ik al dacht. Maar alleen de volwassen honden waren daar. Ik heb geen pup gezien.
De honden waren bang. Dat is natuurlijk niet vreemd. Welke hufter zet dan ook daar langs zo'n weg waar ze als debielen rijden de hond uit de auto. 


Drie stuks dus. Nog niet zo mager gelukkig, maar wel al het vertrouwen in de mens verloren. 
Houdt het dan nooit op!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten