zaterdag 21 oktober 2017

Steeds meer drukte

Het lijkt wel alsof de dagen steeds voller raken. Dat zal ook vast zo zijn, ik heb dat gevoel natuurlijk niet voor niks. De stichting wordt groter en groter en dat vergt organisatorisch ook steeds meer tijd.
Even een berichtje beantwoorden is tegenwoordig al een halve ochtend berichtjes beantwoorden.
Normaal kijken we met z'n drieën naar de berichten, maar doordat de andere twee op vakantie zijn komt het op mijn schouders. Ben blij als over drie weken de last weer wat meer verdeeld kan worden. 
De administratie doen gebeurd binnen. Achter mijn eettafel en met de laptop voor me. Daar zit het voor mij het makkelijkst. Op die plek aan tafel zit ik precies in de windstroom tussen de ramen van de slaapkamer en de schuifdeuren. Heerlijk nu de wind is aangetrokken. Dat er geen orkanen meer in de omgeving zijn is echt merkbaar. Op zulke dagen wanneer de wind er is, is het echt heerlijk. 
Maar toch zit ik liever niet te lang aan tafel voor de administratie. Ik ben meer een doe mens.
Dus snel weer lekker actief met de hondjes.
De kleinsten zijn naar de dierenarts geweest. We hebben eerst een andere foster opgehaald die geen vervoer had. Haar fosterhond is geadopteerd en gaat naar Nederland. Hoe eerder de chip en rabies erin zit, hoe sneller ze naar Nederland kan. Dus ook zij ging mee onder mijn afspraak.
De kleintjes hebben een goede week achter de rug. Ze zijn goed gegroeid en waren nu sterk genoeg voor hun enting. Ze zijn helaas wel aan de diarree. Hun darmpjes hebben nog wat moeite met het verwerken van de brokken. Ze zijn verder niet ziek, geen verhoging, eetlust voor tien en absoluut levenslustig.


Dan mag er toch geënt worden. Gelukkig maar. Zodra dat kan willen we dat ook doen.
Er heerst hier echt Parvo en hondenziekte en in de periode van meer regen piekt het altijd extra.
Daarom is het noodzaak om de hondjes zo snel mogelijk te beschermen.
De eerste puppenenting is alleen nog tegen Parvo. De tweede biedt ook bescherming tegen hondenziekte. Ze hebben alles keurig doorstaan. Geen piepje, geen paniek en geen drukte op de behandeltafel.


Nou, klaar dan. Inpakken en wegwezen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten