donderdag 5 oktober 2017

Beter geëindigd

Tjonge dierendag 2017 is me nou niet bepaald stilletjes voorbij gegaan.
Daar zorgen mijn eigen honden natuurlijk wel voor, al vinden die dat het elke dag dierendag is. En daar hebben ze nog gelijk in ook. 
De dag begon vandaag eigenlijk heel feestelijk. We waren uitgenodigd bij het heugelijke moment dat het wetsvoorstel rondom dierenwelzijn werd getekent en ingediend. Het is er dan nog niet, het moet door het parlement nog worden goed gekeurd, maar de eerste grote stap is gemaakt. Er is eindelijk een politiek oor dat wil luisteren en ook daadwerkelijk doet.


Bij het weer naar huis gaan checkte ik mijn berichten en zag dat ik een messenger bericht had van iemand die hond in hele slechte conditie had zien lopen.
De melding was van een uur daarvoor en ik moest nog gaan rijden. Ik ben er wel rechtstreeks heen gereden, maar helaas was de hond nergens te vinden. De meldster was erg ontdaan en vond het zo erg dat ze zelf niets heeft kunnen doen. Ach, ze had het gemeld, dat is al heel wat.
Vanmiddag ben ik met één van mijn puppenkinderen naar de shoppingmall geweest. We hadden een tafeltje met van alles erop en drie pups. Tja die pups die doen het natuurlijk, dat vind iedereen schattig.


Ondanks dat de regen met bakken uit de hemel viel konden we toch spreken over een succes.
Een aantal mensen was zeer geïnteresseerd in de mogelijkheden voor adoptie en ook de donatiepot werd niet vergeten. 
Mijn puppenkind was aan het eind van de middag helemaal kapot. Maar och, wat heeft hij vele kinderharten doen smelten.
Op weg naar huis ging de telefoon. Iemand stond bij een hond met een hoofdwond. Bij navraag naar de lokatie bleek dat twee kilometer weg te zijn van de plek van vanmorgen. Dat moest dan wel dezelfde hond zijn. 
De meldster kon er gelukkig bij blijven zodat we nu wel de hond konden gaan helpen.
Ik was zelf nog wel even onderweg, maar Estherelle was thuis en kon die kant op. Het was bijna bij ons om de hoek, dus zij was er met een paar minuten. Toen ik een kwartier later aankwam zat de hond al in de auto en kon naar de dierenarts. Het was weer een schrijnend geval. Fikse hoofdwond door onduidelijke redenen. Kan van alles zijn, schotwond, verwonding door een mes of een aanrijding. Wat het dan ook is geweest, hij moet er flink last van hebben. En van zijn poot, die is ook flink beschadigd.
In ieder geval is dierendag voor deze hond beter geëindigd dan hij begonnen is.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten