dinsdag 24 oktober 2017

Niet handig

De drukte van de afgelopen dagen wordt er niet minder op. Sinds afgelopen vrijdag zijn de pups aan de diarree. Ik ren niet voor elke poep en een scheet naar de dierenarts, dus wilde ik het eerst even aankijken. Soms kan het de wisseling van voeding zijn, of gewoon weinig weerstand, maar het werd er niet beter op. En met zulke kleintjes die ook nog eens niet zindelijk zijn is dat heel vervelend. Ik kan ze moeilijk buiten houden als alles en iedereen naar binnen en buiten kan. Dat is dus veel schoonmaken.
Eerst 's morgens de kennel. Dat doe ik dan met de waterslang en chloor. Dit doe ik nog voor ze eten krijgen. Ik voer ze namelijk in de kennel om te voorkomen dat ze in alle bakken duiken en dan door de grote honden gepit worden. Ik kan ze niet in zo'n vieze kennel voeren, dus nog op mijn nuchtere maag sta ik die kennel uit te soppen. Vandaag helaas niet zo soepel. Ik had vannacht al in de gaten dat de stroom er uit lag. Dat gebeurd wel vaker op het eiland, dus besteedde ik er niet veel aandacht aan. Het zal er wel weer aan springen. En ja hoor, toen ik vanmorgen om 08.00 uur wakker werd hadden we weer stroom. Maar bij het schoonmaken van de kennel had ik geen waterdruk. Mijn water komt uit de deepwell die met een pomp het water uit de put trekt. Ik zag op de compressietank dat er geen waterdruk was. En daardoor dus geen water. Ineens begon er een kwartje te vallen. Geen water, geen stroom. Ik weet dat de stop van de pomp ook de stop van mijn airco en mijn wekkerradio is. Navraag bij Youri gedaan en inderdaad, hij was degene die vanmorgen de stop weer om had gezet. Het is namelijk ook dezelfde stop als de WiFi. Ja daar ga je als puber van 15 natuurlijk onderzoek naar doen. 
En dat was dus de rede waarom we vanmorgen wel weer stroom hadden. Maar helaas dus geen water uit de deepwell. Eerst moet er weer naar de pomp gekeken worden. Dat betekent vanavond geen water voor de plantjes, maar voor nu ook geen water om de kennel schoon te spoelen.
Ik heb gieters met water uit het zwembad gevuld. Niet handig, maar je moet wat toch.
En dan Jack en Bella, iedereen wel bekend. Jack de witte Argentijnse dog en zijn vriendin bella.
Ze moeten weg bij de huidige eigenaar en ben ik meehelpende een plekje voor ze te vinden. Dat is nog verdomd lastig, aangezien ik ook nog wel eisen heb waar ze terecht komen. Jack is een hond die makkelijk in verkeerde handen kan vallen en dat wil ik voorkomen.
Er was iemand die op mijn post had gereageerd dat ze beide honden wel wilden overnemen.
Vandaag had ik een afspraak met haar. Het was een jong meisje dat met haar moeder samen in een klein huisje woonde. Ze had zelf van pallets een hok gebouwd en met allerlei verschillende ongelijke stenen een ondergrond gemaakt. Daarop lagen twee oude douchematjes. Het hek was laag en het gaas voor een deel ingezakt. Ja ze waren welkom. Tja wat moet je hier nou toch mee. Ze bedoelde het allemaal goed hoor, maar hoe kan ze nou twee grote honden voorzien van voldoende eten en zorg als ze zelf amper een bestaan hebben. Ik vroeg ze nog waar ze zelf buiten zaten en of de honden daar dan ook mochten. Maar ze hadden geen porch of iets dergelijks. Eigenlijk zaten ze alleen binnen.
Ze liet me een soort stoepje zien waar de honden dan konden liggen. We lopen die kant uit, zie ik tot mijn verbazing er een pup liggen. Ja, die hadden ze vorige week gevonden. Hij had allemaal plekjes van de schurft en was erg bang. Ze waren nog niet langs een dierenarts geweest en hadden dan ook nog niets gedaan aan de schurft. Ze zei dat ze wel brokken had gekocht, maar dat hij die niet at. Nu gaven ze maar brood. Mmm ik liep naar mijn auto waar ik nog een zak puppenbrokken in had liggen.
Ik strooide wat brokken en ja hoor, dat werd gegeten. 


Ik heb mijn zak voer voor dit hondje daar achter gelaten. Jack en bella gaan hier niet heen. Laat haar maar gaan zorgen voor dit hondje. Ik denk dat dit al voldoende is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten