zondag 29 oktober 2017

Lekker enthousiast

Eigenlijk zouden ze gisteren al komen, maar doordat ik op de markt stond werd het vandaag.
Een jong stel dat hier ook voor een aantal jaar zit en op de lijn kwam voor informatie over fosteren.
Ze waren zelf zo reëel dat ze begrepen dat je hier misschien wel de ruimte en tijd voor een hond hebt, maar als je dat in Nederland niet hebt je er niet aan moet beginnen. Omdat het wel grote dierenvrienden zijn bedachten ze dat fosteren dan een goed alternatief was.
Alle vragen over fosteren kan ik het beste thuis beantwoorden. Ik laat ze zien hoe het er bij mij aan toe gaat, welke spullen ik ze uit kan lenen en wat voor hondjes westpointers zijn en hoe en in welke staat ze hier soms komen. Nadat we twee uur gekletst hadden waren ze er wel over uit. Ze wilden zeker wel fosteren en wat hun betrof ook meteen.
Nou, dat kan! Ik heb er genoeg en iets minder zou wel fijn zijn. En zo gingen er vanmorgen twee van de vier jongste pups mee. 


Ik hoef er niet bij te vertellen dat ze er helemaal zin in hadden en het geweldig leuk vonden meteen te mogen beginnen, het enthousiasme straalt van de foto. 
En al heel snel volgde natuurlijk de eerste update. De pups die de namen Jimmy en Eva kregen hadden daar als snel hun draai gevonden.
Het bleef de hele dag bewolkt. We hoorden het rommelen en het was boven de kust heel donker. 
Luna hebben we niet veel gezien, die vindt onweer verschrikkelijk. De rest had er niet zo veel moeite mee, maar was wel rustiger dan normaal. Dat gaf mij mooi gelegenheid ze eens lekker te knuffelen en extra aandacht te geven. Zeker de nieuwe bullenbaai meisjes genieten enorm van aandacht. 
Nou, dan krijgen ze die.


Aan het eind van middag begon het bij ons dan toch ook te regenen. Geen onweer, alleen regen. 
En heel donker. Zo donker dat het mij deed denken aan de donkere winterdagen in Nederland.
In Nederland had ik vaak kaarsen aan. Hier niet zo veel eigenlijk, ze waaien hier ook snel uit.
Maar het was vandaag eigenlijk windstil. Een mooi moment voor een sfeervol kaarslicht.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten