maandag 9 oktober 2017

The office

En zo was het ineens weer maandag en heeft Youri tussenvakantie. Herfstvakantie kunnen we het niet noemen, zelfs niet met die paar buitjes die af en toe vallen.
De vakantie valt altijd in de week van 10 oktober. Dan is het hier weer een feestdag. We vieren morgen de dag dat Curacao onafhankelijk werd van Nederland. Of het daarna nou zoveel beter werd zijn de meningen over verdeeld. In ieder geval zijn alle kinderen vrij en kantoren gesloten.
Mijn office blijft gewoon open. Vandaag en morgen en alle dagen daarna ook. De hulp aan dieren is niet gebonden aan vrije dagen en feestdagen.
Het was vandaag druk in de office. Veel aanvragen voor adopties of info over adopties. 
We hebben wel wat standaard formulieren, maar eigenlijk is elke aanvraag toch weer iets persoonljks waardoor een standaard formulier niet voldoende is.
Als er een keuze gemaakt is koppel ik de adoptant aan de foster. Er is niks zo leuk als regelmatig een foto of filmpje van je hondje krijgen. Ik kan me dat helemaal indenken en vind het dus leuk dat te bieden.
Verder helaas ook berichten van mensen of wij hun hond over kunnen nemen, want ze kunnen er niet meer voor zorgen. Of hulp bij mensen thuis en onze hulp werd gevraagd voor een aangereden hond.
Het lastige was dat we geen plek hadden. Zodra we de hond zouden ophalen is het meteen ons probleem. Zo moeilijk! Hopelijk kan een andere stichting bijspringen.
Tussen de office momenten door heb ik nog de zorg voor mijn eigen (foster) honden. Ik heb ook app contact met mijn twee aanstaande baasjes voor de pups. Ik denk dat ze van mij de minste foto's krijgen van alle fosters. Ik vergeet het gewoon. Geen tijd en als ik dan iets grappigs zie gebeuren heb ik net mijn telefoon niet in mijn broekzak. Morgen maar eens specifiek op letten en veel foto's maken.
Vanmiddag had ik ook iemand op de pm die de hond op de vuilnisbult bij bullenbaai gespot had. Ze vroeg of we wat konden betekenen. Helaas niet meer dan we al doen, maar gelukkig zijn er dus meer mensen die zich erom bekommeren. Misschien kunnen we dan een voer schema maken. Op dit moment rij ik zelf elke dag.
De grote lobbes van de strakke halsband was vanmiddag niet thuis. Schudden met het voer hielp niet.
Ik heb wel voer voor hem achter gelaten en een nieuwe drinkbak neer gezet. Ja je geloofd het niet, maar die worden dus gejat! In plaats van ze te vullen worden ze meegenomen. Echt trieste mensen hier!
Nu maar even afwachten welke hond morgen waar zit en of mijn bakken er nog staan. Voor de zekerheid zal ik ook wat reserve meenemen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten