dinsdag 10 januari 2017

Wel of niet

Het was vandaag weer zo'n dag van regen en zon, zon en regen. Wel de was ophangen, niet de was ophangen? Wel dweilen of toch maar niet? 
De honden hebben dit soort dilemma's niet hoor. Die denken echt niet van zou ik wel in de modder rollen of toch maar niet. Die doen dat gewoon. Desi en Lois zagen er dan ook niet uit. 
Ik weet niet of het op de foto goed te zien is, maar overal zit opgedroogde aarde.


Het werd dus ook niet dweilen.
Het werd wel tennis, ook al ging dat ook niet helemaal vanzelf.
Voor de vakantie had ik met de leraar afgesproken dat de les van de dinsdag weer naar 14.30 zou gaan. Ik kom aan op de parkeerplaats, geen auto van de tennisleraar. Wel gaat mijn telefoon.
Het is mijn kapster die voor haar deur een hond heeft zien aanrijden. De hond leeft nog, ze vraagt zich af wat ze nu moet doen. Onderwijl is mijn leraar er nog steeds niet. Die had ik maar een appje gestuurd waar hij bleef.
Ik kreeg vrij snel bericht dat hij inderdaad vergeten was dat we het omgegooid hadden, maar hij kwam eraan. Ondertussen lag die hond nog steeds aan de kant van de weg tegen een hek aan. Dillema dillema, wat ga ik doen. Uiteindelijk kwam gelukkig de stiefvader van de kapster helpen, dat gaf mij de rust dat ik gewoon kon gaan tennissen. Want inmiddels mijn leraar ook gearriveerd.
Thuis gekomen zag ik de honden heel veel interesse hebben in de grond. Raar, wat zal daar te beleven zijn?


Ze hadden een rups gevonden. En dan zijn het net kleine kinderen, daar moet je aanzitten!


Het is een hele mooie, maar ik weet dat deze soort ook hele mooie bomen kaal vreet. Hij heeft dus een mooi ritje naar buiten de poort gekregen.
Gisteravond kreeg ik nog een update van Willem (nu Balou). Deze mooierd geniet van de aandacht die hij hij nu krijgt. 


De stumperd heeft bijna geen ondertanden meer in zijn mond. Dit geeft weg het vermoeden dat hij aan een ketting gelegen heeft of in een kleine kennel. Mij is eens verteld dat als ze zich vervelen ze gaan knagen aan stenen met totaal versleten ondertanden als gevolg. Dat zou die vreselijk lange nagels ook verklaren. Het kan ook van ouderdom zijn, want zo piepjong is hij niet meer.
Maar wat dan ook zijn verhaal is, vanaf nu is alles beter.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten