woensdag 18 januari 2017

Klotsende oksels

Ik werd vanmorgen wakker en zag op mijn telefoon een foto van twee hele blije mensen in een vliegtuig.
Het waren mijn zus en zwager die onderweg naar ons waren. Ze waren blij, maar vooral opgelucht. 
Gelukkig hadden ze 9 uur om bij te komen van de stress, want die hadden ze echt wel gehad.
Gistermorgen was er een grote stroomstoring geweest in een groot deel van Amsterdam. 
Hierdoor reden er geen treinen en was het op de weg één grote chaos. Vele files waren het gevolg.
Te laat op je werk komen is nog te overzien, maar je vliegtuig missen is echt niet grappig.
De vlucht zou 10.40 vertrekken en om 10.00 boarden. Om 9.15 kwamen ze aan op de parkeerplaats van Schiphol. Met klotsende oksels zijn ze richting balie gerend waar er gelukkig rekening gehouden was met de ellende op de weg en ze nog snel door konden. Ze waren bij de gate toen het boarden startte. Dat was close finish.
Ik heb het vandaag een stuk minder spannend gemaakt. Omdat de aankomende dagen natuurlijk vooral in het teken staan van de visite, ben ik vanmorgen vast alles in orde gaan maken voor de hondjes die dit weekend vertrekken. Eerst weer een bezoekje veterinaire dienst. Daar zijn ze sinds 1 januari aan het automatiseren geslagen. Ze hebben het nog niet allemaal onder de knie waardoor vooral het betalen errug lang duurde. Ja zelfs voor Curaçaose begrippen was dit lang.
Daarna door naar TUI waar ik mijn verloren tijd weer ingehaald heb. Daar was ik binnen een kwartier aan de beurt.
Ik heb ook nog pitstop bij het asiel gemaakt. Poes is helaas nog steeds niet terug en eigenlijk denken we ook niet dat dit nog gaat gebeuren. De kinderen waren beide al een keer bij me geweest met de vraag of we wel een andere kat zouden nemen. Ik heb erg in twijfel gestaan.
Moet ik een kat die hier nu heel veel buiten kan zijn wel mee naar Nederland nemen? Maar vele zijn ons voorgegaan en er is er niet één terug gestuurd, dat moet dus best kunnen. We willen dan wel een mensgerichte kat die graag bij je is en op schoot wil. Dat kan ik in Nederland namelijk ook prima bieden. En dan ook het liefst een volwassen kat die opgewassen is tegen een hoop nieuwsgierige honden.
Het zal niet makkelijk worden om een keus te maken. Er zitten zo veel katten in het asiel of bij Thea van Alle Hadoc, allemaal afgedankt in hun vorige leven. Welke kat het dan ook wordt, hoe dan ook krijgt een Rescue kat een forever home en maakt plaats voor de volgende.
Nu maar eens rustig nadenken of we langhaar of korthaar leuk vinden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten