zondag 29 januari 2017

Alles schoon

En zo was het zaterdag en was er weer een werk en schoolweek voorbij.
Trix woont alweer een week in Nederland en moet nog wat wennen aan de kou.
Morgen zijn ook Jazzy en Dunya een week geleden vertrokken. Wat gaat de tijd toch snel.
Aankomende vrijdag zal James naar zijn forever home in Nederland vertrekken.
Er gaan veel hondjes naar Nederland en dat is fijn. Ze krijgen daar alle liefde en zorg die ze verdienen, daar maak ik me nooit zo'n zorgen om.
Er is sinds een paar weken een nieuwe openbare Facebook groep waarin Nederlandse baasjes van Curacaose honden hun ervaringen kunnen delen. Voor mij als foster is het natuurlijk erg leuk om mee te lezen hoe het nu met alle hondjes gaat. Nou weet ik het wel van de honden die ik zelf gefosterd heb, ik heb met alle baasjes contact. Maar er zijn ook honden van andere stichtingen waar het verhaal je van bijgebleven is en waarvan je nu kunt lezen hoe het met ze gaat.
Voor alle mensen die het leuk vinden om mee te lezen en te kijken, dit is de groep.


Het weer is langzaam aan het veranderen in het weer wat we normaliter in januari hebben.
Beetje wind, prettige temperatuur en droog. Dit weer blijft nog wel een tijdje, meestal tot mei. 
Daarna wordt het weer langzaam warmer. Deze maanden zijn echt het lekkerst. Je krijgt zelfs weer energie om dingen aan te pakken.
Ik heb vanmorgen de kennel eens flink gesopt. De pups slapen er niet in. Gup heeft het na de eerste nacht op een krijsen gezet. En terecht, alleen in een grote kennel terwijl de rest binnen ligt is niet eerlijk.
Ik had het eigenlijk wel verwacht, maar had het toch geprobeerd. Je weet het nooit, misschien tref ik net een hondje die het er wel mee eens was. Maar nee dus, Gup slaapt nu in een grote eigen mand binnen. En de kleine andere dame heeft afgelopen nacht op de bank buiten gelegen.
Dat betekent dus dat de kennel buiten gebruik is waardoor ik alles eens flink schoon kon maken.



Overal waar ik ben is gup en overal waar gup is is Pip. Het is net een slapstick. 
Gup geeft het goede voorbeeld wat bij bijna alles wordt na gedaan.
Alleen wat gup deed toen ik de koelkast aan het cleanen was ging Pip toch echt te ver.
Toen bleef ze op een afstandje dit tafereel bewonderen.


Het is me er toch eentje. Ik heb al vele pups gehad, maar Gup is wel speciaal. Dit heeft nog nooit eerder een pupje gedaan. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten