zondag 15 januari 2017

Vervelende vliegen

Ik was vanmorgen wat verrast. Wat zijn die honden toch vroeg in de weer, ik begreep er niks van.
Toen ik even naar links opkeek zag ik Erik ook al wakker. En het was nog donker. Mmm, straks als ik wakker genoeg ben ( en dat duurt altijd wel even) zal ik eens vragen hoe het zit.
Uiteindelijk bleek het allemaal verklaarbaar. Erik was zijn wekker vergeten uit te zetten. Die werd dus vrolijk om 06.30 gewekt. Nou ja, heel vrolijk was hij daar niet van. En als Erik wakker is, is hij wakker. Helaas voor hem niet uitslapen op deze jawel droge zaterdagmorgen.
Voordat ik met Maud op stap ging om boodschappen te doen zijn we nog even bij onze patiënt aan de overkant gaan kijken. Hij heeft doordat hij waarschijnlijk over het asfalt gesleept is wat wonden op zijn poten. Daar zaten de hele tijd hele vervelende vliegjes omheen. Ik heb gelukkig mijn eigen huis tuin en honden apotheek waar wel iets tussen zat wat we konden gebruiken.
Ik heb vorig jaar een spray gekregen die extra snel wonden heelt. Nou was dat dus twee vliegen in éen klap om maar in het vliegen onderwerp te blijven. Dit middeltje was goed voor de wonden en had een bepaalde geur die de vliegen niet heel aantrekkelijk vonden.
De hond zag er wel vrolijk uit.


Hij zit al wat hoger op, maar staan kan hij nog niet. Zijn voor de kijkers rechter poot kan hij wel bewegen. Zijn linker niet. Ook zit hij op z'n staart zonder dat hij dat merkt. Het lijkt alsof hij daar ook geen gevoel in heeft. En dan die zwelling. Die is vandaag toch echt dikker dan gisteren.


Er zit heel veel vocht in zijn been. Hopelijk trekt dit allemaal weer weg en wordt hij weer de oude.
We doen ons best. Maandag zullen we weer een dierenarts consulteren. 
Onze grappige kleine James speelt vandaag weer net zo als dat hij alle dagen hiervoor deed.
Als je hem ziet zou je niet denken dat hij gisteren geopereerd is. Dit gedrag verscheelt echt per hond. Sommige zijn wat down door de narcose, andere zitten veel aan de wond en weer andere doen alsof er niks gebeurd is. Ik kijk altijd eerst even naar wat voor hond ik in huis heb voordat ik dingen organiseer. In dit geval was James zo relaxt dat hij geen kap om hoefde. Hij heeft wel in de slaapkamer geslapen. Dan kon ik horen als hij zou knagen, maar ik heb niks gehoord. Hij heeft keurig in zijn mandje gelegen en was ook helemaal zindelijk. Dat doet hij goed, zijn baasje in Nederland was dan ook erg blij met deze berichten.
Na de boodschappen en de lunch was het snel weer tijd voor het volgende evenement, een vergadering met bijna alle stichtingen over allerlei honden en kattenzaken.
Het is niet alleen belangrijk, maar ook leuk om met elkaar te brainstormen over hoe het anders kan.
We willen zo graag meer de wijken in om sterilisaties aan te bieden. De vraag is nu nog hoe we dat gaan doen. Ach, als het zo ver is lezen jullie dat hier wel weer.
Hopelijk is dat snel. Hoe eerder we het aantal honden kunnen stabiliseren hoe beter. Als we dat dan combineren met educatie over bijvoorbeeld het in je tuin houden van je hond hoef ik niet meer op pad te gaan voor aangereden honden. Wat mij betreft beginnen we morgen nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten