zaterdag 21 januari 2017

Rood/roze

De laatste werk en schooldag van de week was weer aangebroken. De kinderen maken zich op voor toetsweek twee die volgende week van start gaat. Dan is alle visite weer vertrokken wat voor het leren misschien wel beter uitkomt.
Ongelovelijk te bedenken dat na deze toetsweek ook al weer de helft van het schooljaar erop zit.
Ik ben vanmorgen voor de tweede keer deze week naar de veterinaire dienst geweest.
Alles is rond. Dunya kan met mijn zus meevliegen en wordt op Schiphol opgewacht door haar nieuwe baasje/foster. Het baasje van Jazzy, het andere hondje dat mijn zus meeneemt heeft zelfs een hotelovernachting geboekt om er zeker van te zijn dat ze op tijd op Schiphol zal zijn om jazzy te ontvangen. Ik vind het geweldig om te zien hoe welkom en gewenst onze hondjes van Curacao zijn. Nou zijn ze natuurlijk ook echt leuk, lief, sociaal en dankbaar. Hoe meer mensen hier achter komen hoe beter.
Na de veterinaire dienst ben ik naar de bank gegaan om de wegenbelasting te betalen. De wegenbelasting kan je betalen bij de girobank, het postkantoor of het belastingkantoor. Hier krijg je dan je nieuwe kaart en een sticker. Online betalen is echt nog lang niet aan de orde hier. Misschien dat ze over tien jaar bedenken dat dit ook kan. Alles op z'n tijd. In mijn tijd hier op Curacao gaat het hem niet meer worden. Ik zal nog gewoon moeten aansluiten in de rij. Maar ik ben nu wel de trotse eigenaar van een echte rood/roze 2017 sticker.


Rood/roze was vanavond ook de lucht. Ik was met mijn zus uit eten en de lucht was eerst volledig bewolkt. Het zou er ook echt om hangen of we het droog zouden houden. Op het moment dat de zon onderging zakte de zon onder de bewolking. Dit gaf een prachtig gezicht.


De wolken lekker wel paars, prachtig was het. Uiteindelijk is het toch nog de hele avond droog gebleven. Bij ons dan. Dat kan per deel van het eiland zo maar eens heel wat millimeters regen verschillen. We hopen dat de weergoden ons morgen een beetje helpen met een mooie dag. We willen eigenlijk wel met z'n allen naar het strand, maar om er te gaan zitten als het regent is ook niet echt leuk. We zullen het zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten