woensdag 1 augustus 2018

Het volgt vanzelf

De start van vandaag verliep wat chaotisch. Ik moet toch toegeven dat in Nederland ook niet alles soepeltjes loopt. Soms is het echt net Curacao. Laat ik nou heel veel geleerd hebben daar en dan voornamelijk dat ik dingen toch niet kan veranderen en maar zo moet nemen als ze zijn.
Zo hadden we vandaag Ikea. Ze zouden een behoorlijk lading spullen komen brengen. We zouden gisteren een tijdsplanning moeten krijgen van een blok van twee uur waarin ze zouden leveren. De hele dag stond dit blok op 8.00 tot 20.00. Daar valt niet op te plannen. 
Gisteren natuurlijk gebeld. Nee u krijgt het nog te horen. S avonds 22.00 wisten we nog niks en was ook niemand meer te bereiken.
Als je nou gewoon thuis bent en geleverd krijgt is het allemaal niet zo erg, maar wij moesten natuurlijk nog vanuit Biddinghuizen komen.
Erik heeft vanmorgen om 8.15 naar Ikea gebeld. Ja ze snapte er daar ook niks van. Ze ging het navragen. Uitslag, ze komen tussen 8.00 en 10.00.
Pfff Erik meteen in de auto gesprongen om naar Dronten te rijden. Na een kwartiertje kwamen ze aanrijden. Lekker fijn gecommuniceerd, not. Maar goed, we hebben de spullen en konden aan de slag.
In de loop van de ochtend heeft Erik mij opgehaald. Ik had ondertussen de honden uitgelaten en gevoerd en de eerste spullen klaar staan.
We zouden eerst de honden overzetten. Daarna zou ik terug gaan om de boel te stofzuigen en schoon te maken en zou ik de rest aan spullen meenemen. Zoveel was dat natuurlijk niet. Onze koffers en wat levensmiddelen die we in die twee weken aangeschaft hebben.
Ze keken bij de receptie van het park wel een beetje raar op toen ik vanmiddag vertelde dat ik uit kwam checken. Normaal zijn de wisseldagen op maandag en vrijdag. Ik legde haar uit waarom. Ze begrepen het wel.
Snel door met alles naar Dronten en daar weer uitpakken. 
De hondjes hadden hun plek al gevonden. Hun huis is waar hun dekens en speeltjes zijn, zo simpel kan het leven zijn. 

En mijn huis is waar mijn bed staat.


De rest volgt vanzelf.
Ik heb ook al een staaltje echte inburgering gehad. Ik heb met een milieupas mijn restafval weg gebracht. Jawel, daar is geen container meer bij het huis voor, maar een algemeen punt waar een ondergrondse container staat waar je het in moet doen.

Het viel reuze mee, het is me gelukt. De eerste zak is opgeslokt, dat er nog maar vele mogen volgen. Gaat heus wel goed komen met deze buitenlander.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten