dinsdag 14 augustus 2018

Gewoonte

Het oerwoud keek me al dagen aan, maar vandaag ben ik er maar eens radicaal doorheen gegaan.
De voortuin was al onkruidvrij. De achtertuin nu ook grotendeels. Alleen waar laat ik het? Alles moet in de groencontainer worden gepropt. Die bruin is overigens. De groene is voor het plastic. Logisch he? En de blauwe voor papier. Ehh vast bedacht door iemand die kleurenblind is.
Maar het tuinonderhoud gaat verder dan onkruid verwijderen. De klimop heeft zich overal doorheen gewoekerd, de vlinderstruik komt een meter boven de schutting uit en of ik nou wil of niet, ik heb ook rozen van de achterburen. Als ik alles opgeruimd wil hebben, heb ik wel drie containers nodig.
Wachten op tot ze geleegd worden is geen optie. Dan zitten we nog weken tegen de troep aan te kijken. Hij wordt namelijk om de week geleegd. Ik denk dat ik maar eens in de straat ga lobbyen.
Niet iedereen zal precies op hetzelfde moment zo fanatiek aan het snoeien zijn denk ik. Hoop ik.


Na gedane arbeid lusten we wel een hapje. Oer-Hollandse pannenkoeken stonden op het programma. 
Het zit nog volledig in het systeem, want het eerste wat ik deed toen ik het pak opende was kijken of er geen beestjes in zaten.
En dan zie je wat donkers en denk je meteen blehhh nee zal toch niet weer. O nee, dat is hier helemaal niet. Nog eens goed kijken. Het waren granen van het meergranen pannenkoekenmeel. 


Het zal wel even duren voordat deze gewoonte eruit geslepen is. Tot die tijd blijven we op zoek naar beestjes. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten