donderdag 12 juli 2018

Stoom uit de oren

Geen lang verhaal vandaag, maar wel lang gezeten. En dat hebben we gedaan bij het verzekeringskantoor.
Daar hadden we nog een no claime verklaring van tegoed. Die konden we vandaag ophalen. Denk nou niet dat het klaar lag.
We zijn er net zo lang gaan zitten tot ze er mee aan kwamen. Om 13.30 waren we daar en om 15.30 zei de dame dat we het morgen om 9.00 uur konden op komen halen. Heb je wel eens bij iemand stoom uit zn oren zien komen? Je had het vandaag live kunnen bewonderen. Erik was echt zo boos. 
Maar ja, dat helpt hier natuurlijk niet. Hoe bozer je bent hoe leuker ze het vinden en je helemaal niks meer krijgt.
En dat allemaal voor een velletje papier met welgeteld 10 regels. Daar doen ze al een hele week over om dat te maken. Dan kom je het ophalen en ligt het niet klaar. Ze bellen wat heen en weer en zeggen dan, even wachten met 10 minuutjes is het er.
Ik weet niet wat voor wereldklok ze hier hanteren, maar 2 uur zijn bij mij 12 keer 10 minuten. In 10 minuten kan ik heel wat doen. En in 12 keer 10 minuten had ik zelfs mijn boodschappen kunnen doen. Wat ik wel heb gedaan is tussendoor naar het ministerie van onderwijs rijden. Daar moest ik ook nog een brief ophalen. Die lag gelukkig wel klaar. Dan rij je terug met het idee dat Erik nu ook wel zo ver zal zijn, maar niks hoor. Die zat nog steeds op hetzelfde stoeltje. 
15.30 toen ze dus vertelde dat het morgen pas klaar was heeft Erik ze haarfijn uitgelegd dat hij het nu wilde hebben en morgen echt niet weer hier ging zitten. Weer werd er gebeld. En jawel, nog geen vijf minuten later werd het beruchte a4tje gebracht. Echt, ongelofelijk dat dit zo lang moest duren. Je gelooft het gewoon niet. Er zijn vijf balies voor klantenvragen. Er was geen enkele klant en wij zaten te wachten. Alle medewerkers zaten op hun telefoon te appen. Zal het nou werkelijk elders in het gebouw zo ontzettend druk zijn dat ze dat ze de hele week en in die twee uur dat wij er zaten echt geen tijd hadden om dat papiertje in orde te maken? Ik geloof er niks van. En als ik het nou in Nederland niet dringend nodig had zou deze werkinstelling me worst zijn, maar nu hadden we er gewoon last van.
Maar goed, het is er. Net als het beruchte papiertje van het ministerie. Alle documenten zijn op orde, eindelijk! Nu geen gerij meer tot we vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten