woensdag 25 juli 2018

Goedgekeurd

Terwijl de mussen dood van het dak vallen en de eenden vast plakken aan het asfalt zijn wij keihard aan het werk.
Natuurlijk zou het een optie kunnen zijn het iets rustiger aan te doen. Maar af is maar af en dat is eerlijk gezegd ook wel een lekker vooruitzicht.
Het begin namelijk wel zwaar en vermoeiend te worden. De dagen zijn lang en vol. En warm niet te vergeten. Toch wel anders warm dan wat we gewend zijn. 
In de ochtend is het nog lekker. Precies goed om de honden uit te laten. Die mochten vandaag mee. We wisten dat het weer een lange dag zou worden. Dan zitten ze in Dronten beter dan in het vakantiehuisje in Biddinghuizen. In Dronten kunnen we ze tussendoor uitlaten.
Sinds vanmorgen hebben de honden weer een plek om te chillen. De banken zijn gebracht. Super spannend vond ik het. 
In maart heb ik toen in mijn eentje de banken uitgekozen en de stoffen bepaald. Nu was dan daar het grote moment of ze wel pasten in het interieur. 
Niet dat je er nog iets aan kunt veranderen, maar het is natuurlijk wel fijn als het is wat je in gedachte had.



Nou, goedgekeurd zoals je ziet. Bij Ikea nog wat kussentjes scoren en klaar.
Wat ook klaar is is de garage. Daar ligt nu een stuk zeil op de vloer. De bedoeling is dat de garage de inloop met de honden gaat worden. Dus natte honden kunnen daar afgedroogd worden. Om het een beetje aan te kleden ligt er nu een zeil. Dat was best een hoop werk. Wat er stond moest eruit, zeil leggen en daarna alles weer erin. Nee inderdaad, de container is er nog niet, dus wat kan er nou staan. Nou best wat. Twee kasten die er al stonden voor we vertrokken en materiaal van de verbouwing van de badkamer. Maar het is gelukt. 
Verder staat de zolder in de grondverf. Dat was eigenlijk nog de meest lastige klus. De verf droogde te snel. Het was gewoon te warm. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt. Zelfs het schilderden op Curacao ging beter. De definitieve lak zet ik er pas op als het minder warm is. Niet vanwege mijn gestel, maar vanwege de kwaliteit van wat ik dan kan leveren. Morgen wordt weer zo’n super warme dag. We hebben besloten die te gebruiken voor een tweede keer Ikea. We hebben nog heel wat uit te zoeken. Ik vermoed dat het daar met de airco prima toeven is. Ze hebben er alles, we zouden er zelfs kunnen slapen. Het is dat de honden dan alleen thuis zitten, maar anders....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten