donderdag 26 juli 2018

Stomme doos

Qua drukte en warmte hadden we het helemaal goed gegokt. Super rustig was het bij Ikea. En ook nog eens prima uit te houden wat betreft temperatuur.
Volgens een medewerker hadden ze geen airco, maar daar merkten we weinig van.
We hebben een goede slag geslagen. Alles uitgezocht en daarvan het bestelnummer opgeschreven. We gaan nu alles in één keer online bestellen en laten bezorgen. 
Na deze lange dag zijn we naar huis gereden om te eten en daarna de honden goed uit te laten. Ze zaten natuurlijk alweer een tijdje opgehokt, dus daar was wel behoefte aan. Een uur hebben we gelopen. En daarna weer terug naar huis.
Zitten we aan de koffie, had Luna haar zich met haar lijn helemaal om mijn stoel heen gedraaid. Ik maakte haar los om haar te bevrijden en klikte haar daarna weer vast. Het was donker en ik dacht dat ik goed klikte, maar dat was dus niet zo. Ze was los en maakte daar meteen gebruik van.
Als een malle stoof ze weg. Wat is een toch een verschrikkelijke draak! Dat weglopen is niet omdat ze ergens van schrikt of bang is, maar gewoon omdat het leuk is om er vandoor te gaan. Nou ik vind er niks aan!
Het is wel echt heel lastig. Gisteren overkwam het me dat we de honden allen uit de auto lieten. Ze staan dan allemaal te dringen bij de deur en dan moet Luna gegrepen worden voor ze er weer vandoor gaat. Ik greep mis en ja hoor, rennen als een malle. In dit geval was het echt om te jennen en rende ze rondjes om het huis van de buren.
Vandaag was anders. Ze ging er meteen vandoor en is nu een half uur later nog niet terug. Ik ga nu per direct een gps tracker aanschaffen. Dit kost me nog eens mijn hart, dat gestress om het weglopen van Luna. Nu is hier weglopen te leuk. Het stikt hier van de konijnen. ‘S avonds zie je er echt tientallen. Ja mijn honden zijn niet gek, die zien ze ook. En daar is ze nu dus achteraan. Grrrr.

Aanvulling op het blog. Het is nu 23.50 en ze is er weer. Ik denk dat ze al die tijd wel in de buurt geweest is, maar zo eigenwijs als ze was vond ze het nog lang geen tijd om terug te komen. Nog veel te veel konijnen waar je wat mee moet. Een rondje met de auto heeft uiteindelijk gezorgd dat ze terug kwam. Na al dat konijnen jagen wil mevrouw graag als koningin per auto terug gebracht worden. Stomme doos!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten