zaterdag 21 juli 2018

Energie voor tien

Vandaag, hoe kan het ook anders, opnieuw aan de klus. De tijdsdruk komt niet alleen door de komst van de container, maar ook door andere ingeplande 
activiteiten.
Zo moest dit weekend de vloer eruit zijn. Maandag wordt er een nieuwe vloer gelegd. Ik ben meteen weer in mijn oude rol gedoken, verkopen en kopen via marktplaats. Het geeft gewoon echt een kik als je voor weinig iets leuks op de kop kunt tikken.
Gisteren via marktplaats de oude laminaatvloer verkocht en via dat zelfde marktplaats een fiets voor Youri aangekocht. Nu kan hij tenminste zijn gang gaan als hij mee is. Youri heeft al meer van Dronten gezien dan ik. Hij wordt veel door vrienden mee op pad genomen. Heel fijn om te zien hoe snel en makkelijk het gaat. Oude vrienden van de basisschool ( die nu allemaal twee koppen groter zijn dan ik) vinden het maar wat leuk om Youri zijn ervaringen uit Curacao te horen. Ik hoop dat hij de contacten houdt, ook als straks iedereen zijn verhalen wel kent. Ondertussen klussen wij vrolijk verder.
Deze keer geen honden meegenomen. Dat is niet zo handig met vloeren verwijderen. 
Dat betekent dat ze aan het eind van de dag een goede wandeling verdienen. Dat gaat hier een stuk makkelijker dan op Curacao.
Genoeg plekken, maar ook qua temperatuur aangenamer. Ondanks dat het voor Nederlandse begrippen warm is vinden wij dit aangenaam tot fris.
Fris genoeg om met trui aan de honden uit te laten.


Luna heeft altijd erergie voor tien. Als ze op Curacao los uitgelaten werd moest er altijd gerend worden. Zes keer heen en weer dezelfde route. Ze had dit nodig om haar energie kwijt te raken. We merken dat ze dat nu niet kan. Ze wil wel heel graag, ze hangt echt in de riem. Het is aan de lijn uitlaten hier in de omgeving. Tijd voor een boswandeling hebben we ook nog njet gehad. Youri had een idee. Die is met Luna gaan hardlopen. Wij erachteraan met het andere tuig.



Morgenochtend hebben we een moment ingepland om de honden even ergens in het bos te laten rennen. Zullen ze vast waarderen.
Wat ik wel kan waarderen is de overvloed aan vers fruit in de winkels. Ik heb al aardbeien, kersen en frambozen achter de kiezen.
En vanavond dan nog als snack een doosje bramen. Wat een kadootje zeg. Dat zijn echt wel dingen die ik weer kan waarderen. 



Voor volgende week heb ik wilde perziken gepland staan. Nu al zin in.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten