woensdag 3 januari 2018

Verplicht huisarrest

Het normale leven is bijna weer gestart. Alleen Youri is nog vrij, maar Erik is inmiddels weer aan het werk gegaan. 
Voor mij gaat het werk sowieso door, vakantie of niet. Ik kan niet een dag het voeren en verzorgen overslaan.
De rust is wedergekeerd wat betreft het vuurwerk. Heel af en toe hoor ik nog een knal, maar verder is het stil. Helaas heeft dat weinig invloed op onze nachtrust. Die wordt hoe dan ook elke nacht toch wel een keer verstoord, tot vervelends toe.
Was het twee nachten geleden Jill die ernstige nood had en dit (gelukkig) liet blijken, afgelopen nacht vond Tico het nodig om van Youri's kamer naar die van ons te verhuizen. Niet alleen Tico, Erik en ik zijn dan wakker, maar alles en iedereen in de slaapkamer. En dat om 06.00 uur. En zo is er elke nacht wel wat.
Het wordt hoog tijd dat er een aantal een nieuw huisje gaan krijgen, want elke nacht minstens een keer wakker worden of elke morgen te vroeg gewekt worden gaat opbreken. Ik ben iemand die z'n slaap echt nodig heeft en zo op deze manier kom ik niet aan mijn rust. Overdag loop ik hierdoor als een soort zombie rond, zeker tot een uur of 12.00. Het streven wordt dan ook om een aantal volwassen honden met spoed aan te gaan bieden op Facebook zodat hier de rust weer een beetje terug komt. 
We hebben bij Rescue Paws nu ook een opname stop. Iedereen zit echt meer dan vol. Komen er fosters vrij, dan kunnen we beter de huidige fosters ontlasten dan weer nieuwe honden aannemen. Dat is natuurlijk wel een rigoureus besluit, maar we moeten wel. De kosten voor de dierenarts stijgen ook de pan uit. Maandelijks is dat rond de €2000. Eerst nu maar een aantal adopties waardoor er weer geld in kas komt.
Morgen is een mooie dag om maar eens na te gaan denken over de tekst die ik bij elke hond zal gaan plaatsen. Mijn auto hebben we vanavond weg gebracht voor een beurt. Geen idee wanneer die morgen klaar is en hoe laat Erik in de gelegenheid is mij op te pikken om de auto te gaan halen. Verplicht huisarrest dus, want ik kan niet weg.
Maar misschien is dat wel even goed om andere dingen te gaan regelen. Of in de middag (s morgens komt de tuinman) maar eens een powernap te nemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten