woensdag 17 januari 2018

Goed besteedde dag

Het was vandaag weer een goed besteedde dag. Wel veel energie en tijd gestoken in mensen die langs kwamen, maar dat was uiteindelijk voor het goede doel en heel nuttig.
Het begon met een gezin dat het idee had om te gaan fosteren en of ze info konden krijgen.
Ik nodig mensen dan uit en laat zien hoe het er bij mij aan toe gaat. Zeg ook meteen dat ze er 10 krijgen en ze rennen gillend de deur weer uit. Zo geregeld, weer tijd voor mezelf.
Haha, nee dus. Het vergt best even tijd. Rondje door de tuin, uitleggen wat wij van hun verwachten en wat zij van ons mogen verwachten enzovoort. Maar hoe leuk is het als het gesprek dan wel eindigt met 'we doen het!' Top, weer een foster erbij. Er waren nog pups die bij hun huidige foster weg moesten, dus deze mensen komen als geroepen.
Daarna een volgend bezoek. Dit keer van toeristen die graag een hond van ons zouden willen adopteren. Ze hadden op de website gekeken en hadden drie geschikte kandidaten gezien. Alle drie bij een andere foster, dus ze hadden meteen een dagvullend programma. Ik ook, want deze lieve mensen bleven drie uur lang. Ze hadden interesse in een ratje. Even afwachten hoe de andere bezoekje gaan lopen. Youri zei nog, waarom duurde het zo lang en waarom zeg je daar niks van? 
Nou, ik kan ze toch moeilijk een hond opdringen of een keuze eisen. Nee, hier moet je tijd voor nemen en voor lief nemen dat hierdoor andere dingen even blijven liggen. Die puzzel bijvoorbeeld. Nog steeds.
En dan was er vanavond een item bij hart van Nederland over de film die morgen uitkomt.
Het werd ook op Facebook via hart van Nederland gedeeld. Ik was zo stom om de reacties eronder te lezen. Had ik beter niet kunnen doen. Wat een kortzichtige mensen zeg. Meteen weer die opmerkingen, onze asiels zitten ook vol, los lekker het probleem daar op en het is gewoon pure handel. Mensen hebben echt geen idee en roepen maar wat. Ik weet wel beter, maar het maakt je wel boos. 
Morgen is de première van de film. Dit is in Amsterdam. Maud is uitgenodigd om daarbij te zijn. Voor ons zal hij later te zien zijn. Ik hoop dat hij hier snel zal gaan draaien en dat het verplichte kost wordt voor bijvoorbeeld middelbare scholen. Samen met veel andere vrijwilligers en stichtingen laten we zien wat we hier tegenkomen en allemaal doen. De ellende, het verdriet, het steriliseren, de educatie, het fosteren en vandaag bij hart van Nederland dus het verhaal van een adoptant. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten