dinsdag 16 januari 2018

Met een rede

Ik geloof niet in een hiernamaals, maar wel in dat er meer is tussen hemel en aarde.
Wat weet ik niet, maar er gebeuren toch te vaak dingen met een rede. Soms zijn dat gebeurtenissen waar je later pas het besef bij hebt dat dit met een rede is geweest. Zo zie ik als voorbeeld Renzo. Renzo zijn eerste adoptie ging helemaal niet. Hij voelde zich er totaal niet op zijn gemak en liep weg. Ik heb hem er opgehaald en hem de tijd gegeven weer tot rust te komen. In die tijd komt er een stel uit Nederland op visite waar hij zich helemaal bij op z'n gemak voelt. Dit stel besluit hem te adopteren. Zo mooi, dat heeft echt zo moeten zijn!  (Renzo is trouwens op het moment dat ik dit schrijf lekker mee op wintersport! Wat een leven he) 
En zo zijn er meer van die momenten geweest waarvan ik zeker weet dat die met een rede was.
Het zien van vlinders wordt ook vaak gerelateerd aan een overleden persoon of dierbare.
Geloof het of niet, ik heb op dit moment een explosie van witte vlinders in de tuin en er komen er nog veel meer. Gisteren en eergisteren kropen er tientallen rupsen tegen de muur op omhoog. Inmiddels zijn dat allemaal coconnen en waarvan de eerste al ontpopt zijn. Die vliegen nu rond in de tuin.
Misschien wil ik het te graag zien of misschien zie ik het omdat ik er voor open sta, zeg het maar. Een ieder is vrij om er van te vinden en mee te doen wat hij/zij wil, maar ik zie dit als teken van Guus. 

Ik ga genieten van de vele vlinders die de aankomende dagen in de tuin zullen rond vliegen.
Moeten ze niet opgegeten worden door dat monster dat stiekem door ramen naar binnen glipt.
Niet dat ik dat zie, maar de sporen verraden dat hij de kortste weg neemt en die is niet door de deur.


Als een echte avonturier pakt en vangt hij wat hij pakken kan. Vangst van vandaag? Een hagedis en een muis. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten