zaterdag 6 januari 2018

Nog meer bolletjes

Onze zaterdagmorgen begon vroeg, zo vroeg dat het eigenlijk nog geen morgen was maar nacht.
Dit had onder andere te maken met honden die los in de straat liepen. Dat wordt dan weer gezien door honden in tuinen. Die gaan blaffen en zo wordt het éen groot blaffestijn. 
Dat is echt een dingetje van hier. Honden die gewoon de tuinen uit kunnen en over straat banjeren.
Overdag zie je dat heel veel. Eigenaar gaat naar het werk en rijdt door de poort naar buiten. De hond hobbelt er lekker achteraan en is de hele dag op straat. Nou weet ik niet wat erger is. Een hond die zelf op pad kan en daardoor ook extra eten kan scoren of een hond die de hele dag aan een korte ketting in de zon ligt. Dan maar los en de straat op, al is dat 's nachts nou weer niet echt grappig.
Ik heb zelf het grooste deel van mijn honden binnen, maar met zo veel lawaai buiten houden die zich ook niet stil. 
Nadat de rust weer enigszins was wedergekeerd hebben we alsnog wat uren slaap gepakt. 
Na een late brunch kwam Mariska nog even langs. Ze had donderdag natuurlijk al wat foto's gemaakt, maar kwam erachter dat ze éen pupje miste. Het was teddy met z'n Duracell batterijtjes. Die was vast ergens anders aan het spelen geweest. Maar nu staat hij op de gevoelige plaat hoor.


Vanmiddag heb ik nog een keer oliebollen gebakken. De vorige lichting die ik voor oud en nieuw bakte was met een ander beslagen dat ik normaal gebruik. We vonden ze niet zo lekker, ze waren erg vet. Het grootste gedeelte bleef liggen en kon na een paar dagen de prullenbak in.
Gisteren was ik bij Albert Heijn en zag ik het goede beslag in de aanbieding staan. Zal ik? Ach waarom niet, de olie zat nog in de pan. En zo stond ik opnieuw te bakken. Deze waren wel erg lekker. 


Het voelt zelfs bijna net als bij oud en nieuw. Niet dat ik het kan waarderen, maar er wordt vandaag alweer of eigenlijk nog steeds vuurwerk afgestoken. Vanavond zelfs extra veel omdat het drie koningen is. Het is nou wel mooi geweest met die klappen. De honden zitten weer van de stress achter de bank.
Hopelijk is het zo weer over. Ik neem ondertussen nog een bolletje.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten