zaterdag 20 januari 2018

Klein beetje hoop

Van de week kregen we een aanvraag binnen of we een aantal meiden konden ontvangen die een werkstuk over dierenmishandeling wilden schrijven.
Ze wilden graag met ons mee op pad. Nou is over het algemeen een melding niet echt in te plannen, dus het was even nadenken wat ik met ze zou gaan doen.
Ik heb ze eerst ontvangen en een heleboel vragen beantwoord. Ondertussen konden ze natuurlijk niet van de pups afblijven. Soms waren de pups zelfs interessanter dan mijn antwoord, maar ach vonden de pups niet erg. 


Het was heel erg leuk om te horen dat deze meiden echt nagedacht hadden over hun vragen en hun hart op de goede plek hadden zitten. 
Ik had het idee om met ze naar de shut te rijden. Dat is wel heel confronterend, maar wel hoe het er hier aan toe gaat. Maar gisteren kwam de melding binnen dat er weer honden waren gedumpt bij bullenbaai. Ze zaten in de bosjes bij de ingang van kokomo. Ik ben met de meiden naar kokomo gegaan om ze te bekijken en te voeren. 
Dit was ook al heel confronterend. Drie magere honden, wantrouwend naar ons want ja wat de mens ze tot nu toe aangedaan heeft was niet echt fraai. 


We hebben met elkaar besproken hoe dit nou ook anders kan en welke opties de ex eigenaren ook hadden kunnen bedenken. 
De dames nemen het allemaal mee in hun werkstuk. Ze gaan ook de juf vragen of ze een stukje van de film mogen laten zien. Top! Als dit de toekomst is dan krijg ik toch een heel klein beetje hoop.
De toekomst voor ratje Amy is ook bepaald. Zij mag haar verdere leven gaan slijten in Amersfoort.
Vandaag nog even het stel op visite gehad dat hier van de week ook al even was. Amy is de gelukkige en mag over een paar weken de vliegtocht naar Nederland gaan maken. Heel blij mee. Weer een hondje met een mooie toekomst. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten