zondag 25 juni 2017

Logeerpartij

Voor sommige situaties of omstandigheden maak je uitzonderingen.
Ik heb altijd gezegd dat ik geen opvang van (ex foster) honden doe. Als iemand eenmaal een hond heeft, dan vind ik het de verantwoording van de nieuwe eigenaar om opvang tijdens vakanties te zoeken. Maar wat eigenlijk nog veel meer meespeelt is dat ik gewoon geen plek heb.
Alle plekken worden ingenomen door fosterhonden die het zo keihard nodig hebben.
Maar toch, voor Rover heb ik een uitzondering gemaakt. Nou kon dat omdat ik over vier weken naar Nederland ga en dan toch al zou zorgen dat het wat minder vol zou zijn. Erik blijft hier en zorgt voor de honden. Dat moeten er dan geen tien zijn terwijl hij hele dagen aan het werk is.
Op dit moment zijn het er wel nog veel, maar dat vloeit nog af voor ik vertrek.
En als we dan vertrekken neem ik rover mee naar nl. Zijn baasjes gaan eerst op vakantie en daarna terug naar nl en wisten even niet hoe ze het op moesten lossen met rover. Dat is nu geregeld. We nemen tig koffers mee, Tommy de kat en rover de hond. Hoop dat ze een aparte balie voor me willen openen als wij komen. Speciaal voor deze gelegenheid vliegen we dan ook tui in plaats van klm. Nu ga ik zelf eens meemaken hoe het is om voor iemand z'n hond mee te nemen en die persoon dan heel blij te maken. Haha. Ik sta natuurlijk normaal alleen aan deze kant alles te regelen en te doen. Nu doe ik beide. Maar voor het zo ver is, komt er nog een logeerpartij van een paar weken aan. Het is net als bij kinderen. Beetje aftastten wie leuk is om mee te spelen en wie niet.


Waar staat de waterbak, waar krijg ik m'n eten, waar kan ik liggen en hoe ga ik slapen.
Het is voor rover nog een beetje onwennig, maar hij doet het keurig.
Gespeeld heeft hij al. Met Alexa. Die speelt met alles en iedereen en dus ook met rover.
De rest heeft hem ook al geleerd dat als de baas in de keuken is jij er ook moet zijn. Je weet nooit waar het goed voor is.


Snelle leerling die rover. Rover moest wel even verwerken dat hij niet in de slaapkamer mocht slapen.
De andere mogen dat wel, maar ik vond vier manden in m'n kamer wel genoeg. Plus dat ik wist dat hij bij z'n baasjes ook niet in de slaapkamer mocht. Het was te proberen natuurlijk.
Het is nu stil. Iedereen heeft z'n plekje gevonden. Deze logeerpartij gaat prima verlopen. Dat weet ik nu al.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten