donderdag 29 juni 2017

Knettergek

De buien die gisteravond vielen hielden ook in de nacht nog aan. Een paar keer werd ik wakker van de herrie van de regen op het dak. Nou ja, echt wakker was het ook niet. Het is een soort van onbewust bewustzijn. Na het aanhoort te hebben gingen de luiken weer dicht en sliepen we weer rustig verder.
Helaas geven zulke buien wel een flink hoge luchtvochtigheid. Toen ik vanmorgen de ramen open draaiende voelde ik de klamme lucht me al tegemoet komen. Dit zou een warme dag worden, geen twijfel over mogelijk. En inderdaad, dat is meer dan uitgekomen.
Omdat regen zo'n bende in huis maakt had ik geen keus om de warmte te omzeilen. Ik moest echt stofzuigen en dweilen. Maar het zweet gutste over mijn rug! Zelfs de honden waren niet vooruit te branden. Goofy lag in de badkamer op de natte douchevloer, zo warm was het. En ik zei de gek stond te dweilen. Zelfs de pups kwamen niet in de dweil hangen, die hielden zich kalm.
Ik was blij dat Youri vanmiddag een kappersafspraak had. Kon ik in de airco van de auto afkoelen en daarna bijkomen in de airco bij de kapper. Boekje erbij, niks mis mee. Jammer dat Youri zo weer klaar was. Na de kapper zijn Youri en ik nog op zoek gegaan naar een kettinkje voor z'n vriendinnetje die dit weekend jarig is. Ik wist drie juweliers te zitten. Ik had de hoop dat je daar wel een simpele zilveren ketting voor niet al te veel kon krijgen. Maar mis gedacht. Simpel was het wel, maar goedkoop zeker niet. En dat terwijl ik binnen kwam met een duidelijke vraag. Bij de ene winkel was de goedkoopste optie waar ze mee kwamen een hanger van Pandora en bij de andere liepen ze met me naar de goedkopere hoek en was de goedkoopste ketting 125 dollar. Je zou bijna denken dat ze geen Nederlands verstaan of dat ze het gewoon proberen. Ik ga een jongen van 15 toch geen ketting van 125 dollar aan zijn vriendin laten geven. Knettergek zeg!
Maar de oplossing kwam via durf te vragen en dan eigenlijk nog niet eens door de aangegeven ideeën, maar door een vriendin die het las en kettingen en halsbanden verkoopt. Zij stuurde wat foto's van haar collectie die ik weer aan Youri liet zien. En jawel, een match. Hij zag er een leuk kettinkje tussen.
Om 21.00 's avonds hebben we het nog opgehaald. Gelukkig woont ze maar twee straten verder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten