zondag 18 juni 2017

In de hoek

Als allereerste een update over Luuk. Die is inmiddels zelf gaan eten en drinken en daardoor wat stabieler. Door de uitdroging kan het wel zijn dat vitale organen permanent beschadigd zijn, dat moet nog blijken. Nu hij zich iets beter voelt komt z'n angst toch ook weer om de hoek kijken. Hij heeft de foster geprobeerd te bijten. Dit is absoluut geen vals of agressief gedrag, maar angst. Luuk moet fysiek en mentaal nog behoorlijk aan de bak. 
De Fam de jong die bij mij in de kennel logeert ligt nog steeds in dezelfde hoek. Bij drie van de vier pups zijn de ogen open. Dat betekent dat ze nu rond de 10 dagen zijn. Ook de oortjes gaan los staan van het hoofd. Grappig om die ontwikkelingen te zien.


Mama de Jong vindt het nog steeds heel spannend. Ze komt niet uit haar hoekje.
Soms ligt ze in de bench die naast haar staat, maar meerendeel ligt ze in de hoek met haar pups.


Ze kijkt wel iets relaxter. Eigenlijk wil ik die hoek eens lekker poetsen. De kinderen de Jong kan ik zo weg tillen, maar mama zal in de stress raken. Ik ga morgen maar eens een plan bedenken.
Ik geef nu wel elke keer een ander kleedje wat onder de pups ligt. Mama maakt haar kleintjes zelf nog schoon. Ze likt hun buikjes en stimuleert hiermee hun darmen. Het meeste wordt door mama ook weer opgeruimd. Qua verzorging hoef ik dus zelf weinig te doen. Mama regelt nog alles. En dat neemt ze zo serieus dat ze de kennel niet verlaat. Alleen 's nachts denk ik, als alles rustig is. Ik kom van haar in de kennel geen ontlasting tegen. Ze zal heus op pad gaan, maar laat niks merken.
Vanavond hadden we een barbecue. De peuters moesten in de kennel. Ik durf ze echt niet buiten te laten lopen als er niemand thuis is die een oogje in het zeil kan houden. Nou die kennel vinden ze natuurlijk niet oke. S nachts tot daar aan toe, maar niet vanaf 16.30. Toen ik vanavond om 23.30 thuis kwam stonden ze dan ook recht op tegen de deur te keffen 'laat me eruit, laat me eruit'.
Het liefst was ik de slaapkamer in gegaan om lekker in de airco te gaan, maar dat vond ik niet eerlijk.
Dan zouden ze weer in de kennel moeten. Terwijl iedereen hier al naar bed ging heb ik zeker nog een uur buiten gezeten zodat de peuters konden spelen. En dat hebben ze gedaan hoor! Met takken, peulen uit de boom en de lege keukenrol. Toen ze eindelijk weer gingen liggen heb ik ze weer richting kennel gedirigeerd. En nu liggen ze plat, net als ik. Wel laat, maar ja dat heb je als je de verantwoording hebt over drie drukke peuters.

1 opmerking:

  1. Goed bezig met de zorg voor de dieren.
    En het ondethouden van je lezers.
    Je schrijft leuk alleen jammer dat het nidig is.

    BeantwoordenVerwijderen