donderdag 11 mei 2017

Meer minder

De één na de andere drukke dag volgt elkaar op. Het lijkt steeds drukker en steeds meer te worden.
Zal dat dan zijn doordat men ons beter weet te vinden? Laten we het hopen dat dit de rede is. 
Dat men nu ons belt in plaats van klakkeloos een doos pups weg gooit.
Mijn telefoonnummer staat op de site en zeker een paar keer per dag word ik gebeld door lokale mensen of ik pups heb. Als ik vertel dat ik ze heb, maar dat daar kosten aan verbonden zijn haakt men vrijwel altijd af. De kosten zijn 140 gulden, omgerekend €75. Hier zit de enting, ontworming en sterilisatie als ze zeven maanden zijn bij in. En dan nog krijgen we te horen dat het belachelijk is dat we geld vragen voor straathonden. Als mensen al zo denken zijn ze de hond niet eens waard.
Gelukkig zit er ook wel eens een telefoontje tussen waar je wel blij van wordt of vraagt men inderdaad hulp. 
Vanmorgen vroeg ben ik weer naar het adres geweest van zo iemand die hulp heeft gevraagd.
Gisteravond hebben we twee kattenvangkooien achter gelaten. De eerste kat kwam meteen kijken en bleek tam te zijn. Die konden we zo oppakken en in de kooi zetten. Niks moeilijks aan. De tweede is er in de loop van de avond in gekomen. Die heb ik vanmorgen nog opgehaald en naar de dierenarts 
Aan het begin van de middag heb ik alle dieren weer opgehaald. Ik voelde me net zo'n dierenambulance. Twee katten bij de ene dierenarts en de hond die we gisteren gevangen hadden bij de andere dierenarts. 


Alles was nog wat dizzy toen ik ze ophaalden.


De hond is naar Thea gegaan waar we haar een dag en een nacht ter observatie zullen houden.
De katten heb ik terug gebracht naar de tuin waar ze in wonen. Ik heb ze overgezet in een bench zodat ze even rustig konden bijkomen.
Eind van de dag heb ik de volgende weer opgehaald. Een gedumpt teefje dat op dezelfde plek rond zwerft als waar de witte mamma met negen pups zat. We weten dat pups daar echt niet welkom zijn. En wij hebben er ook meer dan genoeg. Ik heb het hondje nog even wat gevoerd voordat ik haar meenam.


Ze vond het trouwens prima. Ik kon haar zo oppakken en meenemen. Waren ze allemaal maar zo makkelijk. 


Nu wordt ze morgen gesteriliseerd. Geen nageslacht meer voor deze dame.
Ondertussen gaat het leven thuis ook nog door. Ik heb voor mijn doen relatief weinig honden. Op dit moment komt dat wel even prima uit. Het is erg druk, eigenlijk te druk op straat. Er zijn veel meldingen waardoor ik veel op pad ben. Fosters zitten vol waardoor we mensen op lokatie helpen. Maar zelfs dat raakt vol. De hulpvragen zijn er te veel, we kunnen niet meer dan dit. Deze week zijn er door Rescue Paws zes teefjes gesteriliseerd. Lijkt niet veel, maar dat is het wel degelijk. Steriliseren is echt de enige manier om alle hulpvragen te stoppen. Bijna alle hulpvragen gaan namelijk over ongeplande en niet gewilde nestjes. Ooit, ooit worden het er minder.
Tommy ging vandaag niet voor minder, maar voor meer. Hij is inmiddels zo vrij en gewend dat hij zich helemaal op z'n gemak voelt tussen de honden. Hij gaat ook rustig tussen de honden zitten wachten op z'n eten. Ik was vandaag wat laat met voeren doordat we visite hadden. We hoorde ergens iets vallen. Dat bleek bij Maud te zijn. Tommy had honger en vond het te lang duren.
Hij had het voor elkaar gekregen om z'n zak brokken naar beneden te gooien. 


Nou had hij even heel hard pech, want wij vonden dit geen goed plan. We hebben snel alles met het stoffer en blik weg gehaald. Het allerlaatste beetje mocht hij hebben. Vast minder dan hij eigenlijk in gedachte had.




2 opmerkingen:

  1. Ook blij mer jouw inzet voor dierenwelzijn.
    Blij dat je volhoud ondanks de breselijke mentaliteit van ern aantal eiland bewoners

    BeantwoordenVerwijderen