dinsdag 23 mei 2017

Alles onder controle

Het is me wat op deze rots. Dat ze niet goed voor dieren zorgen is bekend, maar dat winkels willens en wetens klanten bedonderen en hiermee bloot stellen aan gevaarlijke gezondheidsrisico's is weer een ander ding.
De afgelopen weken stond elke week wel een supermarkt of groothandel met dikke leters in de krant.
Het ministerie van gezondheid en welzijn is aan het controleren. Eindelijk! Het is altijd al opletten geblazen als je bij de super iets haalt. Er is vaak en veel overdatum. Ik ben te goedgelovig en kijk er te weinig naar, maar het gebeurd me met regelmaat dat ik bijvoorbeeld koekjes haal die thuis niet te eten blijken te zijn. Bij nadere inspectie zie je dan dat de houdsbaarheidsdatum twee maanden eerder aangaf. Gek he dat ze dan muf smaken.
Nu is er dus aan het licht gekomen dat heel veel ingevroren vlees ver over datum was. En met ver bedoel ik geen twee maanden, maar gerust vier jaar! Ook dat is me wel eens overkomen. Dat ik ingevroren garnalen kocht die bij ontdooien niet goed meer bleken te zijn. 
Nou denk je dat als winkel 1 en 2 gecontroleerd zijn winkel 3 snel z'n zaakjes op orde gaat maken. 
Nee, fout gedacht. Ook bij winkel drie was het een puinzooi en kon de halve vriezer leeg.


Maar de inval van deze week spant de kroon. Er was een bedrijf dat wel door had dat ze gecontroleerd zouden worden. Snel hadden ze hun vleeswaren naar een ander gebracht waarvan ze dachten dat die ontzien zou worden. Mooi niet, ook hier werd gecontroleerd. En zo vonden ze dus 22.000 kilo vlees, kroketten en weet ik het allemaal dat een houdbaarheidsdatum had van tussen de 2009 en 2013. 
Niet te geloven toch! En nou denk je vast dat de betreffende winkel gesloten is tot nader orde?
Ook niet. En die koekjes die ik twee weken geleden over datum kocht in de inmiddels gecontroleerde supermarkt liggen er nog. Het begin is er, er is controle, maar wat mij betreft mag die nog strenger.
Wij hadden vandaag alles prima onder controle. Zeer strak en goed georganiseerd zelfs.
Vandaag was het puppen entingsdag. En omdat het zoveel pups zijn, was het op lokatie.
Eerst bij de negen pups waar ook twee fosters naar toe kwamen met hun fosterhondjes en daarna nog naar een tweede lokatie waar vijf pups geënt moesten worden. In totaal 21 pups.
We hadden extra hulp van Maud die wel mee wilde helpen. Estherelle, onze dierenarts assistente had alles prima onder controle. De pups werden getemperatuurd, kregen een ontworming en daarna de enting. Maud deed de administratie.


Ondertussen werd er in de wachtkamer druk gespeeld met het aanwezige speelgoed.


Wat heerlijk dat dit zo kon. Scheelt heel veel heen en weer gerij met hondjes in draadkooien.
Dit was top geregeld. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten