maandag 22 mei 2017

Grijze vrienden

Dat wij een kat hebben is voornamelijk omdat we dat gezellig vinden.
Maar op Curacao is het ook nog eens functioneel. Er is best wat ongedierte waar een kat wel raad mee weet. Nou doet Tommy zijn best hoor. Hij heeft bewezen heel goed te zijn in kakkerlakken vangen.
Maar ik had zo graag dat hij eens wat muizen ving. Ik heb er zeker één in mijn voorraadkast en in het gootsteenkastje. Heel vervelend omdat ze aan m'n voorraad knagen en m'n sponzen kapot maken.
Klaar ermee, kat erin.
Laten we even doornemen hoe Tommy zijn dagbesteding eruit ziet.


Helpen huiswerk maken.


Skype gesprekken volgen die met vrienden gevoerd worden.


Even bijtanken van de gedane arbeid.


Spelen met nepmuizen op het bureau. 
En ondertussen wordt er duif, een paar kikkers, een salamander en een stel kakkerlakken gevangen, maar geen muis.
Ik was dus zelf maar weer op pad gegaan en heb bij de bouwmarkt een voor mij veilige klem gekocht.
Eentje waar mijn vinger niet tussen kan komen te zitten, maar de muis wel.
En het werkt, joepie. Al twee grijze vrienden minder in het voorraadhok. 


Wie weet begrijpt Tommy het binnenkort ook. En anders zit er echt niks anders op om er nog een muizenvanger bij te nemen. Wel eentje met garantie dan. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten