zaterdag 13 mei 2017

Interne verhuizing

Vandaag alwee de laatste dag van Nathalja op het eiland. De week is voorbij gevlogen en met een hoop indrukken en gemengde gevoelens zal ze het eiland weer verlaten.
Ik heb haar vanmiddag nog meegenomen naar Boca Sami waar ik een nestje pups onder een wrak heb zitten. Vorige week hebben we geprobeerd de moeder te vangen. Dat was die magere moeder met haar zoon die beide schuw voor mensen zijn.
Helaas gaat de beoogde fosterplek voor ze niet door, waardoor ze nu in de tuin zullen moeten blijven.
Niet ideaal, maar het is niet anders. Gelukkig ligt de niet afgesloten tuin niet aan een drukke weg, ze zitten er redelijk veilig.
Toen we kwamen zagen we de zoon wel lopen, maar mama niet. Ze bleek net haar kinderen te voeden.


Ze ziet er al iets beter uit dan vorige week. Ze krijgt nu dan ook twee maal daags te eten.
De pups groeien hierdoor ook beter. Mama heeft weer voldoende melk.


Ik kan er alleen niet goed bij en dat is jammer. Ze zitten onder de vlooien, maar door de begroeiing rondom het wrak is het bijna onmogelijk ze te pakken. Deze foto heb ik kunnen maken door een paar doornentakken heen.
Hopelijk komen ze nu ze wat groter worden meer tevoorschijn waardoor we ze alsnog kunnen gaan behandelen.
Het gezin van de witte gedumpte mama met negen pups moest verhuizen. Door omstandigheden bij de huidige foster moesten ze er per direct weg. Zij zijn verhuisd naar de plek die eigenlijk voor bovenstaande familie bedoeld was. Door interne verhuizingen is dat nu niet meer mogelijk.
De mamma met haar pups zijn eind van de middag gebracht. Ze zijn in een week wel goed gegroeid.





Het zooitje ongeregeld zit nu bij mijn lieve overburen. Ik zal ze zo veel mogelijk helpen met de kleintjes.
Helaas zal ik mijn bijdrage pas vanaf donderdag kunnen leveren. Morgenochtend vertrek ik met Maud naar Bonaire. Dan is het weer zo ver. De examens gaan weer van start.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten