donderdag 16 maart 2017

Vieze varkens

Soms ben ik zo moe, onbegrijpelijk en dat terwijl ik geen baan heb en als ik zou willen de hele dag met een wijntje op het strand zou kunnen liggen.
Maar daar gaat het al mis. Ik hou niet van wijn. En oja, ik heb nog een gezin en een stel honden.
Met een vriendin had ik het geweldige idee om dan minstens één keer in de maand een ochtend naar het strand te gaan. Idee een 10, uitvoering diep onder het vriespunt. En dat op een eiland waar het elke dag 32 graden is.
Er is gewoon elke dag wel wat. Vanmorgen had het hard geregend. Niet dat ik daar iets van meegekregen had, ik kwam erachter toen ik de twee pups binnen haalde die buiten hadden geslapen.
Bella en Goofy slapen buiten omdat ze het zo ontzettend leuk vinden om rond de klok van 04.00 te starten met spelen. En oja, op dat zelfde moment bedenkt Desi zich dan dat ze liever bij mij wilde slapen en meldt zich aan mijn deur om de slaapkamer binnen te komen. 
Nu is het dus meteen duidelijk waar die vermoeidheid vandaan komt. Na drie nachten om 04.00 uur in de weer te zijn geweest was ik het zat. De twee pups slapen nu buiten. Kunnen ze op elk moment spelen wanneer ze willen. En Desi slaapt nu vanaf het moment dat we naar bed gaan bij mij. Zo hoeft ze zich niet meer midden in de nacht te bedenken en zich te melden. Afgelopen nacht is het goed gegaan, ik kon zowaar doorslapen.
Maar het gevoel van euforie was snel voorbij. Het had dus geregend. En de pups hebben zich daar niet door laten weerhouden en hebben heerlijk doorgespeeld. Als twee door de modder gerolde varkens kwamen ze binnen zetten. Dag schoon gedweilde vloer, dag gestofzuigd huis. Ik kon nog net mijn slaapkamerdeur dicht trekken. Tja, hier wordt je dus ook moe van.
Schoonmaken stond helemaal niet op het programma van vandaag. Ik zou groots boodschappen doen bij Albert Hein. Daarna had ik een gesprek vanuit de stichting met de dierenarts en direct daarna heb ik Maud naar surfen gebracht. Tijdens het surfen heb ik wat laatste boodschappen gedaan en bij het surfen alle achterstallige berichten beantwoord. Dat zijn er op een dag best heel wat. 
Nu ik dit blog schrijf is het nog net zo'n pestzooi als toen ik vanmorgen vertrok. 
Morgen maar schoonmaken dan, ik word er nu al moe van als ik eraan denk. O nee, ik was al moe.
Misschien regent het morgen wel weer. Dan heeft schoonmaken toch geen zin. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten