donderdag 23 maart 2017

Tijdelijk arbeidscontract

De Berlijnse muur vordert gestaag. Voor de honden is het een dagtaak om al die bouwvakkers in de gaten te houden.
De muur is trouwens een initiatief van de nieuwe eigenaren van de woning. Zij komen in de zomer het huis bewonen, maar wilde vast de muur in orde maken. De helft van de omheining was al van steen, nu de andere helft, met dus het deel waar wij aan liggen, ook. Het groen is redelijk gespaard gebleven. Aan hun kant zijn alle lage struiken wel weg, maar de bomen staan nog. Gelukkig maar, ik vind het echt doodzonde om onnodig groen weg te halen. Het groene karakter is juist wat dit wijk zo bijzonder maakt. De muur geeft wel één groot voordeel, nou twee eigenlijk. De eerste is dat het toch wat meer privacy geeft en de tweede is dat er voorheen in een hoekje een kleine opening zat. Desi wist dat en als ik met mijn honden op pad ging glipte zij door dat gat naar de buren om ons via hun tuin te volgen. Dat kan nu mooi niet meer. 
Nu de honden een tijdelijk arbeidscontract hebben bij de Berlijnse muur kan poes is even ongestoord op pad. Voor de zekerheid hadden we wel wat stoelen als barricade neergezet. 


Tommy was blij om even op onderzoek uit te kunnen. Heel stiekem is hij zelfs al buiten geweest. De honden hebben niks in de gaten gehad. 
Bij Goofy zien we dat de medicatie langzaam zijn werk gaat doen. Hij loopt weer lekker achter me aan, al is het nog wat onstabiel en langzaam. Maar blijkbaar wordt de pijn minder en durft hij het weer aan.
Ook speelt hij weer met Bella. 


Fijn om te zien dat hij weet wat geniet. 
Ik ben door de dierenarts terug gebeld over zijn bloeduitslagen. Karpattenziekte is negatief. Hij heeft dat wel gehad, maar dat laat zijn bloed nu niet meer zien.
Er waren wel andere waardes die te laag waren naar wat ze behoren te zijn. Ik weet even niet meer precies welke dat waren. Maar morgen ben ik er weer. Dan kom ik er voor foto's. Die zullen gemaakt worden van zijn voorpoten en nekwervels. Ik ben heel benieuwd wat daarop te zien is en zal ook nog even precies navragen wat er nou met de bloedwaarden mis was.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten