dinsdag 14 maart 2017

Lang wachten

Dinsdag alweer, de tijd vliegt. Dat vond Maud ook. Die had al een tijd haar entingsboekje klaar liggen voor een herhalingsenting voor hepatitis A en B.
Om de enting levenslang te laten werken moest er nog een tweede enting geplaatst worden.
Het was niet dat ze er tegen op zag, maar er was elke keer weer iets wat ertussen kwam.
Omdat het zo zonde is om dit te laten verlopen hadden we gisteren een deal gesloten, vandaag ging het gebeuren, hoe dan ook!
Bij onze huisarts kun je heerlijk zonder afspraak binnen lopen. Elke dag tussen heeft hij een afsprakenspreekuur en een inloopspreekuur. Beide duren twee uur en lopen in elkaar over.
Dat is fijn, want als het dan zo ver is dat je tijd hebt of maakt is het wel zo handig als de arts ook meewerkt.
Maar het is gelukt, Maud kan de hele wereld rond. Die is nu safe in gebieden waar gele koorts en hepatitis heersen. En ook heel belangrijk, de hepatitis enting wordt ook voor de opleiding gevraagd. Nou, dat is dan vast geregeld. En die reis om de wereld zie ik haar ook wel doen.
Vanavond was ik aan het koken en wachte tot het water warm genoeg was om de rijst toe te voegen.
Onderwijl doe ik natuurlijk altijd allerlei andere dingen. Ik hoor vanzelf de pan wel rammelen.
Na een kwartier bedacht ik me ineens dat ik nog steeds niks had gehoord. Even kijken dan maar.
Al snel was het probleem duidelijk. De gasfles was leeg waardoor ik geen gas meer bij het fornuis had.
Nou hebben we twee grote cillenders gas bij het huis. Eentje in gebruik en eentje in reserve.
Met die reserve ben ik op dit soort momenten natuurlijk superblij. Je kunt dan tenminste afmaken waar je mee bezig was.
Het is dan een kwestie van het ene kraantje dicht draaien en het andere open.
Ik zag op de volle fles staan dat deze in maart 2016 gebracht is. Precies een jaar geleden.
Dan hebben we met deze gasfles lang gedaan. Ik heb één keer gehad dat ze de fles niet goed hadden aangesloten en hij met twee maanden leeg was. De fles erna heb ik 8 maanden mee gedaan.
Waardoor er zo'n verschil in zit en ik er nu een jaar mee gedaan heb weet ik niet. Mijn kookgedrag is het hele jaar wel hetzelfde. Maar goed, nu is het dus weer zaak een nieuwe fles te gaan betalen.
Die kost op dit moment 21 euro. Dat is niet duur als je daar een jaar op kan koken.
Wanneer ze de fles brengen is altijd de grote vraag. Kan drie weken of drie maanden duren. Gelukkig doe ik nog wel even met de nieuwe waaraan ik net begonnen ben. Zou toch niet willen meemaken dat beide flessen leeg zijn en ik niet kan koken. Alhoewel ik wel één iemand in dit gezin kan bedenken die daar minder moeite mee zal hebben. Ik ga hem maar niet op ideeën brengen. Dadelijk saboteert hij de boel nog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten