woensdag 21 december 2016

Relaxt en ontspannen

Wat een heerlijkheid om iedereen thuis te hebben. Ieder doet natuurlijk gewoon zijn ding. De kinderen vermaken zich in hun kamer met skypen naar vrienden in Nederland en filmpjes kijken. 
De sfeer is het relaxt en ontspannen. Iedereen geniet op zijn manier van z'n vrije tijd.
Dat doen de honden ook. Die genieten ook op hun manier.
De twee kleinste komen steeds meer los. Ze zijn alleen nog maar in onze buurt te vinden en spelen voortdurend. Niet alleen met elkaar, maar ook met Jimmy boy. Dat is een echte allermansvriend.
De twee ukkies hebben een halsband omgekregen. Zo kunnen ze wennen aan 'iets' om de nek. Dan is de volgdende stap om met ze te gaan lopen wat makkelijker.
Echt last hebben ze er niet van hoor. 


Hier ben ik het hok aan het schoonmaken. De kennel bestaat uit twee delen. In de ene staat een grote bench en een mand, in de ander niks. Ze gebruiken keurig het andere deel 'nachts als toilet. 
Is voor mij wel makkelijk, scheelt weer schoonmaken. Moet zeggen dat er steeds minder schoongemaakt hoeft te worden. Ze worden steeds beter zindelijk. 
In huis vind ik in principe eigenlijk nooit plasjes. Toevallig vandaag wel. Het regende zo hard dat de kleintjes even helemaal de kluts kwijt waren en binnen plasten. Geeft niks. 

Dunya en Desi komen ook steeds meer tot rust. Niet dat dit iets te maken heeft met de kerstvakantie, het is meer de tijd die heelt. Het zijn beide mentaal beschadigde hondjes. Ze zijn erg snel van slag. Dan piepen ze of maken zich erg klein. Ik vind het altijd zo sneu. Wat zal die arme beestjes aangedaan zijn.
Maar ze zijn aan het groeien. Desi ligt tegenwoordig ook al wel eens ontspannen op haar rug en Dunya geniet van alle manden die we hebben. Dan ligt ze weer in die van Tico in de kamer van Youri, dan weer in die van Luna in onze slaapkamer. Haar eigen mand was vanmiddag bezet. Nou, dan lig je er toch achter! Wat een gekkerd. Ze had natuurlijk ook naar één van de andere manden kunnen verhuizen.


Ligt ze niet in een mand, dan hobbelt ze wel achter mij aan. Ik heb al meerdere malen geprobeerd een leuke foto van haar te maken, maar dat valt niet mee. Zodra ik door m'n knieën ga komt ze naar me toe.
Deze is nog wel aardig gelukt. Hier zie je zo mooi hoe blij ze is. Echt een lieverd.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten