maandag 26 december 2016

Even er op uit

Voor vandaag hadden we weinig plannen. Maud zou vanavond bij familie en vrienden van Davy eten.
Youri, Erik en ik bleven gewoon thuis. Hoe lang zal het nog duren voordat we kerst met z'n tweeën thuis zijn?
Vanmorgen bij de brunch hebben we de kadootjes uitgepakt die uit Nederland meegekomen waren.
Erik had via twee van mijn zussen een tas meegekregen met pakjes. Hij had ze keurig weggezet en pas vandaag tevoorschijn gehaald. De mededeling dat het kerstkadootjes waren had hij goed in de oren geknoopt. Een deel van de kadootjes was voor ons en een deel voor de honden.
Die vonden dat maar wat leuk. De snoepjes heb ik nog even weggelegd, maar de touwen en ballen mochten ze wel meteen in gebruik nemen.


Omdat het zowaar al de hele ochtend en middag droog was en het er op leek dat het ook droog bleef, besloten we lekker met de honden te wandelen.
Wel erg raar om een eerste keer weg te gaan zonder Floppy. Die vond met z'n allen een rondje lopen altijd zo geweldig, je kon haar daar echt een heel groot plezier mee doen. Eigenlijk vinden ze het allemaal leuk. Tico en Luna kennen echt ons ritueel. Als we bepaalde schoenen aantrekken staan ze al bij de kast met de riemen te springen.
De laatste keer dat we gelopen hadden wilde Desi heel graag mee. Dat wisten we doordat ze via het hek naar de buren ontsnapt was. Daar liep ze nog in de tuin toen we terug kwamen.
Nu wilde we haar deze keer best meenemen, maar het lukt niet. Ze wil heel graag en staat om ons heen te piepen, maar zodra ik mijn hand reik om haar te pakken zodat ik de riem aan kan klikken duikt ze weg. Ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om haar aan te lijnen. De andere stonden inmiddels al bij het hek druk te doen. Die kon ik ook niet langer laten wachten. Dan maar niet mee.
We hebben Jimmy meegenomen. Die vond het in het begin ook wel raar. Hij komt van een ketting. Die ketting hing nog aan hem toen hij gevonden werd. Hij kent dus de weerstand van iets om je nek. Wat hij deed was echt in de lijn hangen. Pas later kwam er wat rust op en genoot hij van de wandeling.
Eigenlijk is hij een hele leergierige hond. Hij schakelt snel en past zich aan.


Ik denk dat hij het goed zou doen in Nederland. Hij is volledig zindelijk, hij slaapt zelfs bij ons binnen. Verder is het een echte knuffelkont, echt een lieverd. En aan de riem lopen kan hij sinds vandaag dus ook. Na de feestdagen ga ik hem maar eens extra promoten voor een Nederlands forever home. Dat verdient deze lieverd gewoon na een valse start aan de ketting.
Oja, droog bleef het niet hoor. Maar voor de eerste bui waren wij al lang en breed terug van het wandelen en eten deden we uit voorzorg ook binnen. Dit keer geen zwembad op mijn bord. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten