Nu we dan toch op pad waren kon ik meteen weer wat andere dingen van mijn lijstje aanpakken.
Kennen jullie UTS nog? Dat fantastisch klantvriendelijke bedrijf waar je betaald voor 64 mb internet en er doodleuk 32 krijgt?
Ik kreeg niet zo lang geleden een brief bij mijn maandelijkse rekening. Die maandelijkse rekening wordt elke keer weer keurig door C post gebracht. C post is zeg maar de postbode van Curacao.
Nou is het blijkbaar vrij uniek dat ik wel elke maand mijn rekening krijg. Er zijn er vele die hem niet krijgen, waardoor ook niet op tijd betaald kon worden.
Ze willen nu dat iedereen online zijn rekening ontvangt. Wil je het nog wel per post, dan kost je dat per maand 5 gulden (€2,50) extra. Dan wordt het per express post verstuurd.
Nou vind ik 5 gulden voor een briefje brengen echt absurd. Doe hem dan maar online. Maar hé, het is en blijft UTS he, dat regel je echt niet zo maar.
Registeren en een wachtwoord aanmaken dat lukte allemaal nog wel. Maar toen ik aan moest geven dat ik een online rekening wilde lukte dat niet. Ik vulde alles in wat ik in moest vullen maar kreeg vervolgens daarna de melding dat het niet gelukt was. Na vier keer proberen heb ik het maar gelaten voor wat het was. Dan maar naar het kantoor. Ik weet hoe het werkt. Als ik straks door de kerstdrukte de rekening vergeet te betalen begin ik het nieuwe jaar zonder internet.
Dus op naar UTS. Het was er niet eens druk. Zouden ze boel echt eens een keer op orde hebben waardoor er maar weinig mensen hun beklag hoeven komen te doen? Geen idee, ik was er wel blij mee. Ik had me ingesteld op een uur wachten, maar het werden nog geen vijf minuten.
En na die vijf minuten zeiden ze het geregeld te hebben. Ik heb geen idee of dat echt zo is. Ik kon met de rekening van vorige maand deze maand ook betalen, dat heb ik dus meteen gedaan. Beter maar dat de boel betaald is. Ik kijk van de week wel even of ik nu wel in kan loggen in mijn online rekeningen.
Daarna door naar de hekkenheks. Hier had ik echt zo geen zin in. Ik denk dat ik minstens drie maanden geleden of zo al een paar keer geweest ben om een onderdeel voor reparatie te brengen.
Het onderdeel raakte ze kwijt. Tuurlijk hebben ze me dat niet verteld. De eerste twee keer konden ze het niet meer vinden, bij de derde keer navragen werd me gezegd dat het niet meer gerepareerd kon worden. Mmm, maar waar is het onderdeel nu dan? Tja, dat wist ze ook niet. Pffff. Bestel dan maar een nieuwe. En daar wacht ik nu dus nog steeds op. Helaas voor mij en misschien ook maar beter voor hun was ik net te laat. De lunchpauze was al ingegaan. Gesloten tussen 12.30 en 14.30. Ja, dat kan hier echt nog. Deze blijft dus nog even op mijn lijstje.
Op naar het volgende. Cost u less voor het hondenvoer. Net voordat ik arriveerde hoorde ik de reclamespot van Dolfijn FM over hun actie "voor ieder kind een kerstkado"
Éen van de redenen dat hier zo veel dierenleed is komt voor een deel door de grote armoede die hier in bepaalde wijken heerst. Men wil wel een hond voor de waak, maar heeft echt geen cent om voor het beestje te zorgen. Als je kind al niet eens kan eten laat staan dan de hond.
Radiostation Dolfijn FM heeft elk jaar de actie dat ze voor deze gezinnen kerstkadootjes verzamelen.
En laat er nou bij cost u less een actie zijn dat veel speelgoed 25% afgeprijsd is.
Niet veel later kom ik buiten met twee kadootjes voor een jongen, twee voor een meisje en twee voor wat jongere kinderen. Oja, en die zak puppenvoer natuurlijk. Nu nog even naar de studio brengen. Het puppenvoer hou ik zelf.
Die pups hebben eindelijk ons ppp gevonden. Dat is in huis het perfecte puppen plekje.
Vrijwel alle pups hebben er geslapen, heel grappig. Deze twee dames hadden tot vandaag geen idee van de ppp. En ineens lag er één. En niet veel later de ander. En als ze het dan eenmaal gevonden hebben blijven ze er ook liggen.
Wat ze nog niet weten is dat ze straks toch echt wel verhuizen naar mijn nachtelijke ppp. En dat is in de kennel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten