vrijdag 16 december 2016

Kadootjes

Als ik aan de ultieme kerstgedachte denk, komt bij mij naar boven "er zijn voor elkaar".
Er voor elkaar zijn kan natuurlijk op allerlei manieren. 
Vanuit Stichting Perla and friends is er in Nederland een inzameling geweest voor de honden en katten op Curacao.
Er is ontzettend veel ingezameld. Een koeriersbedrijf in Nederland had aangeboden het naar Delft te brengen waarna het verscheept is richting Curacao.
Vandaag kreeg ik bericht dat het door de douane was en inmiddels klaar stond om opgehaald te worden.
Het was niet alleen voor Rescue Paws, maar voor meerdere stichtingen. Iedereen kwam zijn deel ophalen. 
Het was echt net kerst. Het voelde voor ons alsof we allemaal kadootjes kregen.
De medewerksters van het asiel konden er niet bij aanwezig zijn, maar hun spulletjes werden keurig gebracht. We helpen elkaar waar nodig en waar het kan. Zoals het ook hoort.




Met auto's volgeladen gingen we weer naar huis. Ik had mijn benches terug die gebruikt zijn door honden die naar Nederland overgevlogen zijn. En Rescue Paws heeft onder andere twee dozen halsbanden gekregen.
De bedoeling daarvan is dat we de armere wijken in gaan. Daar zijn de honden vaak de laatste in het gezin waar iets aan uitgegeven wordt. Een fatsoenlijke halsband hebben ze vaak niet. Het is eerder een stuk waslijn of touw. Wij willen die honden een halsband gaan brengen. En het liefst breng ik dan ook iets lekkers mee. Dan hebben ze twee kadootjes. 
Kadootjes had ik ook gekocht voor de kinderen waarvan de ouders het niet breed hebben.
Ik moest ze nog even brengen. Dat heb ik vandaag gedaan.


We hebben met onze kadootjes de teller op 3473 gezet. Dat was het aantal kadootjes wat tot dan toe ingezameld was. Dit weekend kan er nog gebracht worden. De 4000 gaan zeker gehaald worden.
Dat zijn toch 4000 kinderen die straks met een grote glimlach een kadootje mogen openen. En het voelt heerlijk om daar ook aan meegedaan te hebben.
Er zijn bij mij twee kleine kleutertjes thuis die het ook prima naar hun zin hebben. Die vinden hun eigen kadootjes wel.
Ik heb in de hoek naast de schuifdeur altijd een vuilniszak hondenspeeltjes staan. Ik wissel wel eens wat af of haal gewoon wat weg en doe die dan daarin. Op de één of andere manier hadden ze dat ontdekt en er van alles uitgehaald.


Het leukste vonden ze geloof ik nog de kokosnoten. Alhoewel de hamburger ook in trek was.


Nou meer kadootjes gaan het vandaag niet worden. Ik hoop dat ik vannacht ongestoord  kan doorslapen en dan ook nog lang mag uitslapen. Dat zou mijn ultieme kadootje zijn.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten