zaterdag 10 december 2016

Before zonder after

De hemelkraan was vanmorgen zowaar even gesloten.
Dat betekende werk aan de winkel. Even snel een wasje draaien en die buiten ophangen en tussendoor stofzuigen en dweilen. De ravage van gisteren lag er nog. Morgen is er weer 70% kans op regen, dus waarschijnlijk weer modder en aarde binnen. Maar ook al weet ik dat het zinloos is, toch kan ik echt geen dag langer kijken naar al die voetprints op de vloer. Ik heb dan na mijn inspanning in ieder geval vandaag een schoon huis.
Ik dacht nog laat ik een before en after foto maken voor het blog. Hier is een before.


En zo ziet de woonkamer er dan ook uit. Alleen die after kwam er niet. Toen ik klaar was met stofzuigen begon het te regenen.
Eerst snel de was weer van de lijn. Gelukkig was het een was met beddengoed en handdoeken. Die kon nu alsnog de droger in. 
Het dweilen heb ik maar gelaten zoals het was. Ik ga niet dweilen als het regent, dat is nog zinlozer dan dweilen als ik weet dat het morgen weer regent.
Aan het eind van de middag zijn Maud en ik naar de kerstmarkt geweest. Het was gelukkig weer droog. Fijn voor ons maar ook voor iedereen die er met z'n handeltje staat.
Éen van de mensen achter de kraampjes is een trouwe bloglezeres. Ik had al eens eerder geschreven dat ze allemaal poppetjes en beestjes gehaakt had om te verkopen. De eerste markt waar ze stond was een groot succes. Vandaag stond ze voor een tweede keer. 
Deze markt is altijd ontzettend druk bezocht. Wij waren er nu vrij vroeg omdat Maud vanavond moest oppassen. Maar de markt duurt tot 22.00 en juist 's avonds is het er erg gezellig met alle versierde kraampjes, vele lichtjes en kerstmuziek.
Nu was het er nog wat saai.


Het kraampje met de gehaakte beestjes was snel gevonden. Wat zijn ze leuk he?


En terwijl ik stond te praten werden er toch twee beestjes verkocht.
Super gaaf natuurlijk, want de opbrengst is voor Rescue Paws.


Hopelijk is vanavond de hele tafel leeg.
Op naar de volgende kraam. Dat was er éen met allerlei producten voor de honden.
Ze verkochten lekkernijen die hier in de winkel op Curacao niet te koop zijn. 
Ik heb hetgeen gekocht waar lekker lang op gekauwd kon worden. En dat bewaar ik dan voor morgen, voor als het weer regent. Hopelijk zijn ze dan zo druk met kauwen dat er niet door de modder heen en weer gebaggerd gaat worden en mijn huis dus niet nog vuiler wordt dan het al is. Een win win situatie.
Blije honden en een blije ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten