zaterdag 17 december 2016

Gewoon moe

Ik lig hier nu eigenlijk energie te verzamelen om wat te schrijven. Niet dat ik niks meegemaakt heb, maar meer omdat ik gewoon moe ben.
Ondanks dat ik geen betaalde baan heb is die van mij net zo druk zo niet drukker. Ik ben blij dat de kinderen na het weekend nog maar twee dagen school hebben en dan van hun vakantie kunnen genieten. Tijdens de vakantie vervallen de surf en tennislessen. Dat scheelt een hoop heen en weer gerij. 
De dierenarts gaat ook van een welverdiende vakantie genieten, dus dat ritje heb ik voorlopig ook niet.
Hoop ik dan tenminste. Misschien gaan we maandag of dinsdags als hij er nog is even met Floppy langs. Die vind ik erg timide en rustig. Dit past niet bij de Floppy zoals ik haar ken.
Eindelijk is Erik vandaag weer thuis gekomen. Of hij zijn examens goed heeft afgelegd weten we nog niet. Die uitslag volgt pas in februari. We moeten dus nog een behoorlijke tijd geduld hebben.
Aan het eind van de middag hebben we een pupje bij haar foster opgehaald. Deze had geluk, er staat met kerst een gouden mandje in Nederland voor haar klaar.


Het was druk op Hato. Niet alleen met heel veel mensen die kerst blijkbaar ergens anders vieren dan op Curacao, maar ook met honden.
De andere stichting waar Jimmy en Floppy van zijn (feed & friends foundation) was er ook. Ook van hun gingen er twee hondjes naar Nederland. Naar toeristen die éen van de twee hondjes zelf gevonden had. Ze waren net als onze pup nu eindelijk oud genoeg om te gaan.



En dan is het inmiddels 19.00 uur en moet je nog koken en eten. Niet zo heel erg, maar Erik was inmiddels al 20 uur op. 
Maar als je vaart wilt maken gaat toch alles mis. Eigenlijk weet je dat van te voren.
Jimmy trok voor de tweede keer een deel van de slinger uit de boom. Gevolg; drie ballen stuk en een deel lichtjes uit de boom. Ik heb ze gelukkig nooit vast, maar leg ze in de boom. Ik denk dat hij anders de lichtjes en slingers met boom en al omgetrokken had.
Maar echt leuk is het niet. En het bleef even niet leuk. Wat er verder nog vanavond gebeurde?
Er kotste een hond op de bank, de pups hadden de krant uit de kattenbak getrokken waardoor alle steentjes eruit lagen, het ging weer regenen dus was mijn dweilen van vanmiddag weer voor niks. En als hoogtepunt van de avond zat er een muis in het hondenvoer. Toen ik met het voer in de zak naar buiten liep voelde ik hem over mijn hand lopen. Daar schrok ik zo van dat ik de zak op de grond liet vallen. Helaas zat de voermok er nog in die nu gebroken was. Balen, ik wil geen scherven in het eten van de honden. Omdat het niet zo veel meer was, hebben we het laatste beetje maar weg gedaan. Wel heel zonde, maar het zei zo.
En nu ben ik moe. Maar als ik zo schrijf waarom is het eigenlijk ook niet raar. Hopelijk is het morgen wat relaxter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten