dinsdag 1 november 2016

Het TTT

Oei, Renzo zijn vertrek komt nu toch wel heel dichtbij. Gisteren zijn de papieren in orde gemaakt, vandaag was het de beurt aan de bench.
Omdat die buiten staan vangen ze zand en stof. Voordat een hond vertrekt haal ik altijd even letterlijk de bezem erdoor. De bench staat er klaar voor. Spik en span, alleen morgen nog even de doek erin waar hij nu op slaapt.


Renzo zelf heeft natuurlijk geen idee wat hem te wachten staat. Ik wel. En bij elke handeling die ik doe denk ik, dit is de laatste keer. De laatste keer avond eten bijvoorbeeld. Of de laatste keer het etensbakje van de kat mogen uitlikken. 
Vanuit Nederland word ik op de hoogte gehouden hoe het daar met de voorbereidingen gaat.
Zo is de slaapplek van Renzo gearriveerd en wordt deze uitgebreid getest door het TTT.
Dat is het Teckel Test Team.


Dit team is langdurig getraind in het testen van banken, bedden, kussens en andere plekken die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn maar gebruikt worden voor honden. Ik vermoed dan ook dat dit kussen slecht uit de test gaat komen en dat ze renzo zullen adviseren vooral gewoon de bank te gaan liggen. Doen zij zelf namelijk ook.
Omdat er zo naar hem uitgekeken wordt en dat ik weet dat hij de tijd zal gaan krijgen om te wennen kan ik morgen met een gerust hart afscheid nemen.
Vanmiddag nog heb ik verteld aan toeristen die op visite kwamen hoe moeilijk dit is.
Deze mensen zijn hier een weekje op vakantie en wilde graag zien hoe dat fosteren nou gaat.
Toevallig is dit stel de tweede deze week die interesse toont. Zo heb je weken of maanden niemand en dan heb je er twee per week. Ik probeer daar altijd tijd voor vrij te maken. Gisteren werd ik verblijd met een aantal zakken voer. Dat is natuurlijk top. Maar alleen mijn verhaal vertellen vind ik ook al prima. 
Al komt er ooit in de toekomst maar 1 adoptie uit voort doordat mensen van ons gehoord en gezien hebben, dan ben ik al blij.
De honden maakt het niets uit. Die vinden al die visite eigenlijk wel prima. Zo komen ze nog eens aan extra aandacht. Nog meer dan ze normaal al kregen. Zelfs Floppy is tegenwoordig van de partij als er aandacht uitgedeeld wordt. Voor haar is het eigenlijk wel goed dat er veel vreemde mensen komen die de tijd nemen voor de honden. Zo ervaart ze dat er meer mensen te vertrouwen zijn dan alleen wij.
Als ik aan het begin van de avond nog getennist heb en daarna met Youri zijn huiswerk nog heb doorgenomen is de dag wel weer aan zijn eind.
Genoeg gedaan voor vandaag. Hoog tijd om de airco in te vluchten en de ontspanning op te zoeken.
Morgen zal een emotionele dag zijn, dus voldoende uitgerust zijn is belangrijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten