dinsdag 29 november 2016

Even ontspannen

Zo'n dag als gisteren kost ontzettend veel energie. Natuurlijk weet ik dat ik alles heb gedaan wat gedaan kon worden om het pupje te redden. En ik weet ook echt wel dat ik niet alles kan redden wat ik op mijn pad tegenkom. Maar elk afscheid is en blijft natuurlijk een verdrietig iets. Als je twee weken intensief bezig bent een leventje te redden is het bitter als je alsnog afscheid moet nemen.
Het was dan ook goed om vandaag eens even in de ontspanning te gaan.
Vanmiddag zijn we met z'n allen gaan bowlen. Youri is aankomende vrijdag jarig. Davy het vriendje van Maud is dan aan het werk. Het leek Youri leuk om vandaag iets te gaan doen waar Davy bij kon zijn.
Het werd dus bowlen. Gijs, de beste vriend van Youri en Arno de broer van Erik werden ook uitgenodigd. Zo waren we toch nog met een groepje van zes. Een mooi clubje om tegen te spelen.


Het was een ontzettend leuk en spannend uurtje. Oja en ontspannend was hij zeker ook. 
Lekker ontspannen stond ook op het programma van poes geloof ik.
Die vond ik helemaal zen in de hondenmand. Zal het een soort van statement zijn dat ze ook een mand wil?

Het is en blijft bijzonder hoe poes altijd haar mannetje staat. Ze wordt soms echt wel eens lastig gevallen door de ( voornamelijk foster)honden, maar even een uithaal is vaak voldoende om aan te geven hoe de posities hier liggen. En over liggen gesproken, de mand ligt heerlijk.
Vanmiddag vonden we wat bloedspetters her en der op de grond. Raar. Geen van de honden oogde gewond. Ze waren allemaal vrolijk en blij. Zou één van de dames D dan loops geworden zijn?
En ja hoor, Desi is loops. Nou kan dat bij mij gelukkig niet zo'n kwaad. Ik heb één reu en dat is Tico en die is gecastreerd. De rest zijn allemaal dames. Maar dat betekent wel dat ze volgende week niet gesteriliseerd kan worden. Op z'n vroegst pas over drie weken. Dat is wel balen. 
Morgen ga ik bellen met de dierenarts of ik voor Dunya nog een plekje eerder kan krijgen.
Hopelijk zijn we die dan net voor en houden we het bij één loopse hond. 
Ik ben wel blij dat ze van straat is. Als de dames nu nog op straat hadden geleefd weet je bijna wel zeker dat dit een nest pups had opleverd. En pups hebben we genoeg, meer dan genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten