vrijdag 11 november 2016

Morsdood

Op Curacao hebben we een hoop lieve diertjes. Aaibaar en vriendelijk.
Maar helaas zijn ze dat echt niet allemaal. We hebben ook een hoop lopen, kruipen en vliegen waar ik echt minder vrolijk van word.
Natuurlijk de muggen die zo lekker vervelend om je heen zoemen en als ze je prikken je ook nog eens met vervelende ziektes kunnen infecteren.
Maar wat dacht je van vliegende kakkerlakken? Ja echt, die hebben we!


Ze zitten bij de putdeksels van het riool. Vooral 's avonds komen ze tevoorschijn. Omdat we ze nu best veel zien gaan we de pestcontrol laten komen. Zij spuiten dan een giftig goedje waardoor ze de dag erna allemaal zo liggen.


Dat is toch de manier waarop ik ze het liefste zie. Morsdood.
Er is nog een dier wat ik niet spaar. De duizendpoot. 


Deze foto is van het internet want die van mij zat te hoog om duidelijk op de foto te krijgen.


Gestoken worden door een duizendpoot is echt niet fijn. Die steken zijn pijnlijker dan die van een wesp.
Als ik een duizendpoot zie gaat hij dood. Sorry, klinkt erg agressief, maar ik kan niet alles sparen.
Ik moet er niet aan denken als ik 's nachts naar het toilet loop en in zo'n monster ga staan.
Deze engerd heb ik met een bezem naar beneden gehaald en daarna met m'n slipper vermorzeld.
Ze zijn nog taai ook die krengen. Als je niet uitkijkt steekt hij alsnog in je teen.
Maar deze verteld het niet meer na. Morsdood is hij.
Ik wacht nu op zijn vriendje. Het verhaal gaat dat ze in paren leven en dat er dus altijd een tweede opduikt. Kom maar op, ik heb ook twee slippers.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten