maandag 7 november 2016

Gewenst en geliefd

Voor Maud en Youri is er weer een nieuwe schoolweek aangebroken.
Ze hebben net de toetsweek achter zich en zijn natuurlijk reuze benieuwd hoe ze die gemaakt hebben. Ik natuurlijk ook, maar wacht geduldig op de cijfers.
Er stond voor vanmorgen een speelafspraak gepland. Volgend jaar zomer komt Rover een paar weekjes bij ons logeren. Rover is een bekende van ons.
Rover is de nieuwe naam van Pepper. 


Weet je nog, dit dropje? Nou die is nu wel een stukkie groter hoor.


Om straks het logeren zo optimaal mogelijk te laten verlopen komt Rover vanaf nu elke maand even een dagje op bezoek. Kan hij even rennen en spelen met mijn honden en blijft hij ook bij ze bekend.
Rover vond het in ieder geval fantastisch. Die vond het uurtje dat we voor vandaag gepland hadden veel te kort.
Ondertussen kreeg ik vanuit Nederland een ontroerend filmpje. Als je zo je ex foster hondje ziet genieten, kan je niet anders stellen dan dat hij op de juiste plek is beland.


Ik had niet verwacht dat hij al zo snel op zijn gemak zou zijn. Het kan niet anders dan dat hij voelt dat hij gewenst en geliefd is. 
Vanmiddag hebben we afscheid genomen van Sientje. Ze was al een tijdje besproken, maar vanaf dit weekend woont haar nieuwe familie dan eindelijk in hun vaste verblijf. De kinderen konden niet wachten op Sientje op te halen, ze hebben zo lang moeten wachten. Ook zij is er zeer gewenst.


Het afscheid van Sientje valt minder zwaar dan die van Renzo. Dat heeft er niets mee te maken dat Sientje minder lief is, want dat is echt niet zo. Sientje is een schat, maar gewoon nog niet zo lang bij ons. Daarbij komt Sientje van een andere foster en heb ik haar niet vanaf dag 1 opgevangen. Als je een hond in erbarmelijke staat in huis neemt en opknapt heb je daar toch een andere band mee.
Maar toch zullen we Sientje heus missen hoor. Ze is zo'n schat.
Dit geeft weer plek voor andere noodgevallen. Stiekem ben ik daar natuurlijk al mee bezig.
Toen ik vorige week met de honden van Bullenbaai geconfronteerd werd wist ik dat Sientje vandaag zou vertrekken.
Je weet dus al welke plekken er vrij komen en hoeveel honden er geholpen kunnen worden.
We maken grote stappen in Bullenbaai. Dat is ook hard nodig. De hond met de hangende oren oogt zwak. Ik vond haar vandaag wat wankel op de poten.
Maar zie het filmpje. Ik denk dat het niet lang meer zal duren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten